مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین استانداری سمنان معرفی شد

سمنان (پانا) - با حکم استاندار سمنان، نورعلی غلامحسین سماکوش‌نیا در آئینی به عنوان مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین استانداری سمنان معرفی شد.

کد مطلب: ۸۹۷۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین استانداری سمنان معرفی شد

حبیب الله خجسته پور، در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین استانداری سمنان با بیان اینکه هر کدام از مهاجرین در حکم سفیرانی برای معرفی آداب و فرهنگ ایرانی‌ها قلمداد می‌شوند، اضافه کرد: امروز نیازمند به ارتباط با سایر ملت‌ها در کشور ما نیز وجود دارد که خوشبختانه ایرانیان از دیرباز مهمان‌نواز و مبادی آداب بوده و هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تاکید بر اینکه همه ما به حکم انسانیت، حس نوع‌دوستی و بشردوستانه وظیفه‌داریم تا به هم‌نوع خود خدمت کنیم، ادامه داد: در این بین مرزبندی‌های جغرافیایی و تنوع اقوام و پیدایش قبیله‌ها تنها بهانه‌ای برای شناخت بیشتر ما نسبت به یکدیگر است. ‌

وی ضمن بیان اینکه به دنبال تعیین مرزهای جغرافیایی و محدوده بندی‌های موجود دنیا، عناوینی همچون مهاجر، مهاجرت و غیره شکل می‌گیرد، اضافه کرد: در جمهوری اسلامی ایران، خدا را شاکریم که از درجه از توانمندی برخورداریم که می‌توانیم در کشور خود میزبان برخی میهمانان و اتباع دیگر کشورها باشیم.

خجسته پور با اشاره به اینکه با توجه به قوانین و ضوابط موجود در کشور باید بحث مهاجرت و مهاجرین را جدی گرفت، اظهار داشت: در مواجهه با این نوع از اقشار جامعه باید به نحوی برخورد کرد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های غنی فرهنگی کشور خدمات فرهنگی به میهمانان و مهاجران ارائه شود.

در حکم سماکوش آمده است: با عنایت به تعهد، تخصص و صلاحیت‌های شناخته شده جنابعالی و تعهدی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن از خود نشان داده‌اید، به‌موجب این حکم به سمت مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری منصوب می‌شوید.

سماکوش پیش از این مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بود. وی سابقه معاونت مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان را نیز در کارنامه خود دارد.

پیش از این محمد حسین همتی، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با حفظ سمت، سرپرست دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار