رئیس شورای کارگری شهرداری ساری: مرحوم داراب تاریخ و پشتوانه شهر ساری است

محمدی کیادهی: بزرگداشت مرحوم داراب ۱۲ اسفند برگزار می‌شود

ساری (پانا) - رئیس شورای کارگری شهرداری ساری از برگزاری بزرگداشت عبدالحمید داراب خیر ساروی خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۷۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای کارگری شهرداری ساری: مرحوم داراب تاریخ و پشتوانه شهر ساری است

محمدحسن محمدی کیادهی در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران با موضوع «ستاد بزرگداشت مرحوم عبدالحمید داراب خیر ساروی» به برگزاری این آیین در روز یک‌شنبه ۱۲ اسفند در سالن اهل بیت ساری اشاره کرد و گفت: «نخستین بار در سال ۷۹ زمانی که مرحوم داراب در قید حیات بود، نکوداشتی با موافقت خودش در مدرسه نواب علیه که اهدایی اجدادشان است، برگزار شد.»

او افزود: «آن آیین با حضور رئیس سازمان نوسازی و تجهیزات مدارس کشور برگزار شد و بعد از آن بود که این نوع نکوداشت برای خیران مدرسه‌ساز باب شد.»

رئیس شورای کارگری شهرداری ساری به نقل قولی از عبدالحمید داراب پس از برگزاری آیین نکوداشتش اشاره کرد که گفته بود: احساس می‌کنم دوباره متولد شدم.

محمدی کیادهی به مشارکت آموزش‌وپرورش، نوسازی و تجهیزات، شهرداری، صدا و سیما و فرمانداری در برگزاری آیین بزرگداشت عبدالحمید داراب اشاره کرد و ادامه داذد: «مرحوم داراب در مجموع بیش از ۲۰ هکتار زمین برای ساخت مدرسه و ورزشگاه اهدا کرد. او معتقد بود که مدرسه و ورزشگاه انسان‌ساز هستند.»

او عبدالحمید داراب را تاریخ و پشتوانه شهر ساری برشمرد که بزرگداشتش برای آشنایی نسل جوان با او و نیز اشاعه فرهنگ بخشش برگزار می‌شود.

بنیاد فرهنگی داراب راه‌اندازی می‌شود

رضا داراب فرزند عبدالحمید داراب نیز در این نشست از راه‌اندازی بنیاد فرهنگی داراب خبر داد و کفت: «کار ساخت بنای این بنیاد در محوطه مدرسه داراب به اتمام رسیده به زودی با هدف رسیدگی به امور دانش‌آموزان شروع به کار می‌کند.»

عبدالحمید داراب متولد سال ۱۲۹۹ در ساری است که پس از دریافت مدرک کارشناسی در رشته شیمی، علی‌رغم پیشنهاد کار در شرکت نفت جنوب کشور، شغل معلمی در ساری را برمی‌گزیند. در ابتدای شروع کارهای خیرخواهانه‌اش کمیته امداد امام زمان (عج) را در ساری افتتاح کرد که هنوز فعال است.

او در مجموع ۲۰ هکتار زمین برای ساخت مدرسه و ورزشگاه اهدا کرد. یکی از خیابان‌های ساری به نام او نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار