رقابت بیش از 1400 دانش‌آموز در جشنواره سرود و تئاتر دانش‌آموزی در خنج

خنج (پانا) - بیش از 1400 دانش‌آموز در جشنواره سرود و تئاتر دانش‌آموزی شهرخنج که در سالن نورائی این شهرستان برگزار شد باهم به رقابت پرداختند.

کد مطلب: ۸۹۷۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رقابت بیش از 1400 دانش‌آموز در جشنواره سرود و تئاتر دانش‌آموزی در خنج

کارشناس فرهنگی و هنری اداره آموزش وپرورش شهرستان خنج بیان کرد : در این جشنواره که از بهمن ماه آغاز و تا اسفندماه ادامه داشته، 1400 نفر دانش آموز از 58 مدرسه درمرحله شهرستانی در دو رشته سرود وتئاتر با هم به رقابت پرداختند.

حسین میر شکاری ادامه داد: برگزیدگان این مرحله رتبه های اول و دوم، مقاطع ابتدائی و متوسطه به تفکیک جنسیت انتخاب و به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

میرشکاری هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد محیطی آرام و با نشاط همراه با نظم برشمرد و افزود: این جشنواره ها می‌تواند جایگاه ارزشمند هنرهای آوایی را در عرصه تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان معرفی و زمینه شکوفایی این هنر را برای آنان فراهم کند.

به گفته‌ی وی، این رویداد از نظر قالب و حجم در تاریخ فعالیت‌های هنری آموزش و پرورش بی‌‌سابقه است.
میرشکاری ، بهره‌مندی دانش‌آموزان وآشنایی بیشتر آن‌ها با مسایل تربیتی درقالب برنامه‌های فرهنگی از قبیل سرود و تقویت حس خودباوری، اعتماد بنفس، ابتکار وخلاقیت را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

میرشکاری ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی بویژه سرود همگانی باعث ایجاد روحیه همکاری وهماهنگی دربین دانش‌آموزان می‌شود و زمینه همکاری ودوستی وهمدلی ارزشمندی را در بین آن‌ها ومربیان ایجاد می‌کند.

به گفته‌ی کارشناس فرهنگی و هنری اداره آموزش وپرورش شهرستان خنج، هنرهای نمایشی با کسب مهارتها و رشد دادن شخصیت دانش‌آموز و شناخت توانایی‌های فردی باعث رشد ابعاد مختلف در افراد می شود.

خبرنگار : سمیرا ابونجمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار