مدیر دبیرستان نمونه کاشی نیلوفر:خانه و مدرسه دو بال تعلیم و تربیت اسلامی هستند

بیرجند(پانا)- مدیر دبیرستان نمونه کاشی نیلوفر گفت: نهاد مقدس خانه ومدرسه دو بال و نهاد مهم در تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی هستند که وظیفه ای خطیروحساس در فرهنگ سازی وشکل دهی جامعه و اجتماع دارند.

کد مطلب: ۸۹۷۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر دبیرستان نمونه کاشی نیلوفر:خانه و مدرسه دو بال تعلیم و تربیت اسلامی هستند

طیبه ی حمیدی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پانا در بیرجند، اظهار کرد: هدف تعلیم و تربیت ،آماده کردن دانش آموزان برای زندگی در جهان امروز وآماده شدن برای حیات طیبه مطابق با اهداف سند تحول بنیادین است.

وی با بیان این که این دو هدف،کار تربیت را بسیار مهم ودرعین حال دشوار کرده است، تصریح کرد: اداره مدارس به شیوه قدیم و مطابق با آموزه های نشأت گرفته از کتب نویسندگان غربی دیگر پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی جوان امروز ایران نیست.

مدیر دبیرستان کاشی نیلوفر با اشاره به تأثیر پذیری دانش آموزان از رسانه های جمعی و شبکه های مجازی، اضافه کرد: فرهنگ سازی و الگوسازی امری نیست که تنها بتوان آن را منحصر به آموزش و پرورش و مدارس کرد و باید تمامی متولیان بویژه دستگاه های فرهنگی در این امر مشارکت داشته باشند.

او از فرهنگ سازی به عنوان یک فرایند حساس، پیچیده و زمان بر یاد کرد و ادامه داد: برای این امر نهاد مقدس خانه ومدرسه 2نهاد مهم و نقش آفرین می توانند مکمل هم بوده و فرایند الگو سازی و فرهنگ سازی را تسهیل بخشند.

این مقام مسئول در دبیرستان نمونه کاشی نیلوفر، بابیان این که امروزه با توجه به زندگی ماشینی، برخی از خانواده ها از امر تعلیم وتربیت فرزندان خویش غافل مانده اند، خاطر نشان کرد: به نظر من هر کس در جامعه باید اول از خودش شروع کنداگر آموزش وپرورش است از بالاترین رده ها تا پایین ترین آنها همه سعی در فرهنگ سازی مشارکت داشته باشند.

او با بیان این که هر یک از اقشار جامعه یک سفیر فرهنگی می توانند باشند، عنوان کرد: برای دیده شدن آثار تربیت اسلامی باید اول از خودمان شروع نماییم یعنی دانش آموز ما عملاآنچه به او آموخته می شود را در رفتار،گفتار و کردار طرف آموزش دهنده ببیند واگر چنین نباشد راه به جایی نخواهیم برد.

مدیر دبیرستان نمونه کاشی نیلوفر از برگزاری 20 برنامه فرهنگی تربیتی در هفته اسلامی و بزرگداشت مقام زن خبر داد و افزود: همایش «تبسم یاس»،همایش مادران و دختران دانش آموز، مولودی خوانی، مسابقات ورزش بین مادر و دختر و معرفی الگوهای برتر تربیتی مدرسه در زمینه حجاب،اخلاق و نماز، قرآن، عترت و علمی از مهم ترین ان برنامه ها به شمار می رود.

او معرفی دانش اموزان موفق مدرسه وارائه تجربیات آنها به سایر دانش آموزان ،تجلیل از مربیان تربیتی مدرسه و معاون پرورشی را از دگر برنامه های هفته تربیت اسلامی برشمرد و افزود: تجلیل از همکاران عزیز به مناسبت روز مادر توسط شورای دانش آموزی از طرف دانش آموزان،اجرای سرود،دکلمه،برگزاری بازارچه فرهنگ سنتی استان و حرف بومی محلی در راستای سال حمایت از تولید داخلی و غبار روبی مزار شهد از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته تربیت اسلامی دبیرستان کاشی نیلو فر است.

مدیر دبیرستان نمونه کاشی نیلوفر بیرجند، تربیت دانش آموزان با ارزش های اسلامی را مهم ترین هدفت تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی توسط شهیدان رجایی وبا هنر در هشتم اسفند ماه 1359دانست و خاطرنشان کرد: مربیان و معلمان زمانی با انبیا هم وصف وبا امام عادل هم ردیف هستند که آموزش وپرورش را از محتوای تزکیه پر کنند.

حمیدی با اشاره به کلام پرمعنای امام که«اگر تهذیب درکار نباشد علم توحید هم به درد نمی خورد»؛ ادامه داد:انتقال ارزش های دینی وفرهنگی انقلاب اسلامی به دانش آموزان در طول سال تحصیلی، تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضای انقلابی واسلامی که در تدوین برنامه عملیاتی شرکت در مراسم مذهبی ،اعیاد ومناسبت ها از مهم ترین وظایف مربیان پرورشی در مدارس است.

او شناخت وپرورش استعدادهای دانش آموزان و رشد دینی ،عقلی،اجتماعی،عاطفی آنها وحفظ ارزش ها را از دیگر وظایف معاونین و مربیان پرورشی در مدارس برشمرد و یاد آور شد: زمینه سازی برای ورود ونگرش های دینی ارزش های انقلاب اسلامی به نظام آموزش تربیتی مدرسه و حفظ دانش آموزان از آفات ضد فرهنگی وسیاسی از مهم ترین سرفصل های پرورشی و عقیدتی آموزشگاه است که نمود زیادی در بین مدارس دیگر استان داشته است.

مدیر دبیرستان کاشی نیلوفر بیرجند، از پیش بینی 6کارگاه آموزشی آگاه سازی در زمینه آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان و برای اولیا مدرسه خبر داد و تصریح کرد: تا کنون 2کارگاه آموزشی از طرف پلیس فتای استان برای خانواده ها ویک کارگاه برای دانش آموزان برگزار شده است.

،او اضافه کرد: تا کنون 85درصد اولیا در دوره های آموزشی شرکت داشته اند ولی من نظرم بر این هست که هنوز هم باید اولیا ما ارتباط بیشتری با مدرسه تعامل داشته باشند تا حس ارزشمند بودن ومسؤلیت پذیری دانش آموز در نکات آموخته شده توسط مدرسه بیشتر بروز و ظهور پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار