تربیت باید با ملایمت انجام شود، تربیت با تنبیه غیر ممکن است

مشهد(پانا)_ معاون پرورشی دبیرستان فرزانگان ۵فاتح و سرگروه معاونین و مربیان پرورشی ناحیه۶ در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: در این دوره ای که به سر می بریم نمی توانیم تربیت را در کنار تنبیه داشته باشیم تربیت تنها با ملایمت در مسیر رشد و پرورش قرار می گیرد.

کد مطلب: ۸۹۷۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تربیت باید با ملایمت انجام شود، تربیت با تنبیه غیر ممکن است

گلابگیر معاون پرورشی دبیرستان فاتح گفت: من از اینکه 30 سال است در جایگاه معاون پرورشی درحال خدمت هستم بسیار خشنود وخرسندم.

وی افزود: من از همان اول هم در فعالیت های پرورشی بودم و خیلی هم رشته ای که درآن فعالیت دارم را دوست دارم حتی الان که در حال خواندن برای ارشد و دکتری هستم هم رشته ام مدیریت آموزشی است و حاضر نیستم که رشته ام را عوض کنم و به قسمت مدیریتی انتقال پیدا کنم؛زیرا من از اول هم به این رشته علاقه زیادی داشتم.

گلابگیر گفت: تا الان هم با بچه ها شکر خدا در تمام این سال ها در هر مدرسه ای که بودم صمیمی بودیم و خیلی روابط خوبی داشتیم.

وی در ادامه افزود: برای همین فکر میکنم یکی از ویژگی های بسیار خوبی که یک معاون پرورشی میتواند داشته باشد این است که بتواند بین بچه ها بوده و احساس آنان را درک کند؛ نه اینکه در این اندیشه باشد که چون معاون است باید خود را جدا و دور از بچه ها قرار دهد.

معاون پرورشی دبیرستان فاتح گفت: بعضی وقت ها در بعضی از مدارس می بینیم که بچه ها اصلا روابط خوبی با معاونین پرورشی خود برقرار نکرده اند این به این معناست که سعی نمیکنند خود را به فضای پرورشی نزدیک کرده و با آن خو بگیرند.

گلابگیر افزود: الان شکرخدا ما امسال در این مدرسه دانش آموزانمان در مسابقات تاتر، نقالی، سرود، تک نوازی، هم نوازی، مسابقات ادبی و آفرینش های صنایع و هنرهای تجسمی شرکت داشتند؛ ومن فکر میکنم چیزی که باعث شده بتوانیم بچه ها را جذب فعالیت های پرورشی کنیم همین ایجاد انگیزه برای شرکت آنها در مسابقات فرهنگی و هنری است.

او گفت: با اینکه مدارس فرزانگان مدارسی هستند که اغلب به بخش آموزشی خیلی اهمیت داده می شود ولی درعین حال ما تا کنون در کار خود موفق بوده ایم.

گلابگیر ادامه داد: یکی از سختی های کار ما این هست که بیرون آوردن بچه ها برای ایجاد هماهنگی بین آنها و تمریناتشان خیلی دشوار است ضمن اینکه دور کردن بچه ها ازفضای آموزشی و وارد کردنشان به فضای پرورشی هم کار سختی هست؛ چون بچه مدام دغدغه درس دارند. ولی در عین حال بچه ها حاضر شدند برای اینکه در تمرینات حضور داشته باشند درس بعضی جلسات را خودشان مطالعه کنند.

وی افزود: بهترین کار ما این هست که بتوانیم با روی خوش دانش آموزان را به بخش مربوطه جذب کنیم چون دانش آموزان ما در این سن دارای روحیه بسیار لطیف و انعطاف پذیری هستند و قطعا واضح است که هرکسی در هر سنی به راحتی جذب محبت میشود.

گلابگیر ادامه داد:در این دوره نمیتوان تربیت و تنبیه را در کنار هم داشت، تربیت باید با ملایمت صورت گیرد تا منجر به قرار گرفتن دانش آموران در مسیر رشد و پرورش شود، در غیر اینصورت ما هرچه تلاش کنیم تا بچه ها را جذب کنیم بیشتر باعث دفع و زدگی آنها میشویم.

و ی افزود:من دوسال بطور 8 ساعتی در این مدرسه فعالیت داشتم چون میخواستم در کنار کارم نقش مادریم در خانه را هم به درستی ایفا کرده باشم و میتوانم بگویم این اولین سالی است که بطور کامل معاون پرورشی هستم.

وی در ادامه به شرح مختصری از برنامه هایشان پرداخت و گفت: برنامه هایی که ما در طول این هفته داشتیم عبارت هستند از جشن ستارگان که در روز سهشنبه برگزار شد ودر این برنامه ما از برترین دانش آموزان در بخش های آموزشی، پرورشی، ورزشی و بهداشتی هر کلاس تقدیر کردیم و در کنار این برنامه تجلیلی هم از دبیران به مناسبت ولادت حضرت فاطمه و روز زن داشتیم.

گلابگیر افزود: برنامه های مختلفی هم دراین برنامه گنجانده شده بود از جمله ی این برنامه ها میتوان به اجرای گروه سرود و گروه تاتر مسابقات اشاره کرد که از آنها خواسته شده بود تا در برابر دوستانشون هم هنرهایشان را به نمایش بگذارند. به هرحال هدف ما از برگزاری این برنامه ها فراهم کردن لحظات شاد ومفرحی است که برایشان در کنار هم رقم بزنیم.

او گفت: روز جمعه هم لیگ علمی استانی را داریم که از همه جا پذیرای شرکت کنندگان در این برنامه هستیم. و بعد ازظهر جمعه هم که اختتامیه بوده و یکسری تدارکات هم برای این برنامه درنظر گرفته شده است.

معاون پرورشی دبیرستان فاتح گفت: هفته گذشته هم خیلی برنامه داشتیم در واقع میتوان گفت که هفته گذشته اوج برنامه ها بود چون همه مسابقات فرهنگی هنری که بچه های ما در اکثر رشته هایش شرکت کرده بودند در هفته گذشته برگزارشدند.

گلابگیر در آخر افزود: درمورد شغلم میتوانم بگویم که هرکسی که باعلاقه وشوق و اشتیاق پا در این مسیر نهاده باشد تا انتهای مسیر نه خستگی احساس خواهد کرد و نه از روزهای پر مشغله اش رنج خواهد برد؛ ضمن اینکه من در اکثر جلساتی هم که شرکت کرده ام ذکر کرده ام که اگر کسی علاقه قلبی نسبت به کارش داشته باشه هیچ وقت در این راه خسته وآزرده نخواهد شد.

نگار غلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار