روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، روزی برای همه مادران است

مشهد ( پانا ) – روز مادر ، روزی است برای تمامی مادران ، حتی مادران شهدا که فرزاندان خود را چندین سال گذشته از دست داده اند و یا مادرانی که سالها در بهزیستی به سر می برند و چشم انتظار فرزندان خود هستند .

کد مطلب: ۸۹۷۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، روزی برای همه مادران است

همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه ( س) و روز مادر ، کاظمی مدیر آموزشگاه آهنچی ناحیه یک مشهد به همراه تعدادی از اعضای انجمن اولیا این آموزشگاه به منظور عرض تبریک به مادر شهید احمد حکیمی به منزل وی مشرف شدند .

مدیر آموزشگاه آهنچی ضمن بازدید از والدین شهید حکیمی از مادر ایشان بدلیل تربیت چنین فرزندی تقدیر و تشکر به عمل آورد .

مادر شهید احمد حکیمی در رابطه با فرزند خود گفت : پسر من در سال 1361 در شهر مهاباد به شهادت رسید . او دیپلم خود را گرفته بود و قصد رفتن به دانشگاه را داشت که متاسفانه جنگ و پس از آن انقلاب فرهنگی آغاز شد و شهید حکیمی به جای ادامه تحصیل به سربازی و جبهه رفت . پسر من 8 ماه خدمت کرد و در سن 21 سالگی شهید شد .

مادر شهید ضمن بیان اینکه از دست دادن فرزند جوان بسیار سخت و طاقت فرسا است اظهار کرد : امیدوارم که خداوند شهادت را از پسرم قبول کند . اگر به من بگویند که تمام دنیایت را به ما بده تا فرزندت را به تو بدهیم من این کار را با دل و جان انجام خواهم داد .

وی با بیان خاطره ای از شهید حکیمی ادامه داد : قبل از اینکه پسرم به جبهه برود ، در آخرین چهارشنبه سال دور هم جمع شده بویم و طبق یک رسم قدیمی به ازای هر فرد یک مهره نشانه دار و مخصوص آن فرد را درون کوزه می انداختیم سپس هر کسی نیتی در دل خود می کرد . من در آن شب مهره را به نیت پسرم احمد درون کوزه انداختم ، اما تا آن هنگام هیچ اعتقادی به آن رسم قدیمی نداشتم ، تا اینکه مهره در آمد و پدر احمد شروع به خواندن این شعر کرد :

دلم می خواهد از اینجا پر بگیرم زمین کربلا لنگر بگیرم

زمین کربلا قبر شهیدان خبر از قبر علی اکبر بگیرم

از آن شب چند سال گذشت و احمد به جبهه رفت و شهید شد و این اتفاق باعث شد که من به آن رسم کهن اعتقاد پیدا کنم .

و اما در گوشه ای دیگر از این شهر ، مادرانی درآسایشگاه بزرگمهر چشم انتظار دیدن فرزندان خود بودند و ملاقات کردن فرزندانشان می توانست برای آنها بهترین هدیه روز مادر باشد .

در این ایام ، گروه نیکی های کوچک که متشکل از چندین دانشجو خیر است ، این مادران چشم انتظار را فراموش نکردند و بادلی سرشار از محبت و صفا ، جشن روز مادر را با عشق و گل و هدیه و قدر دانی ازبهترین آفریده های خداوند ، در آسایشگاه بزرگمهر برگزار کردند .

روز مادر امسال هم گذشت و بسیاری از مادران ، فرزندان خود را ملاقات کردند .

اما ، مادران شهیدان همواره چشم انتظار عزیزان آسمانی خود خواهند ماند ...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار