مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

انجمن اولیا و مربیان، ظرفیتی برای تقویت نشاط اجتماعی است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: انجمن اولیا و مربیان گنجینه و ظرفیتی برای تقویت نشاط و سرمایه اجتماعی است.

کد مطلب: ۸۹۷۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
انجمن اولیا و مربیان، ظرفیتی برای تقویت نشاط اجتماعی است

محمد دستورانی، در نشست شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان استان سمنان با حضور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: اکنون از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان کم استفاده می شود و ضرورت دارد با برنامه ریزی هوشمندانه از این ظرفیت برای تعالی جامعه بیش از پیش بهره گیری شود.

وی ادامه داد: تصمیم گیری براساس هم افزایی و برآیند فکری، جامعه را به سمت رستگاری هدایت می کند و تحقق این راهبرد در سایه استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان محقق می شود.

وی با بیان این که در استان سمنان نشاط کم است، ابراز داشت: باید با اتخاذ راهکارهای کارشناسی و استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان نشاط را تقویت کرد.

دستورانی با بیان این که معلم، دانش آموز و اولیای دانش آموزان ارکان اصلی آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان حلقه اتصال بین ارکان آموزش و پرورش هستند و باید از این ظرفیت برای تقویت اعتماد متقابل بین معلم، دانش آموز و اولیا استفاده کرد.

قدمت فرهنگی ممتازترین شاخص سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این که براساس اسناد استان از دوران زندیه در زمینه تعلیم و تربیت فعالیت داشته است، گفت: استان سمنان دارای220 سال قدمت فرهنگی به صورت ثبت شده است.

وی ادامه داد: قدمت فرهنگی سمنان از ممتازترین شاخصه های این استان محسوب می شود و چنین قدمت فرهنگی مایه فخر و مباهات بوده و موفقیت های استان در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی گواه بر قدمت و پیشینه فرهنگی آن است.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان به لحاظ ضریب پراکندگی در کشور رتبه اول دارد اما پوشش تحصیلی در این استان 12 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

دستورانی بیان کرد: استان سمنان در زمینه کسب رتبه های برتر کنکور سراسری در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، استان سمنان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فعالیت فرهنگی و پرورشی و توسعه متوازن در کشور رتبه اول، در زمینه امتحانات نهایی رتبه سوم و در شاخصه نرخ باسوادی جزو سه استان برتر کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار