مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان خبر داد:

وجود آسیب‌های اجتماعی در ۲۰ درصد مناطق گرفتار فقر فرهنگی سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان بابیان اینکه اکثر آسیب‌های اجتماعی در ۲۰ درصد مناطق با فقر فرهنگی سمنان رخ می‌دهد، گفت: توجه به آموزش این مناطق در کاهش آسیب‌ها موثر است.

کد مطلب: ۸۹۷۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
وجود آسیب‌های اجتماعی در ۲۰ درصد مناطق گرفتار فقر فرهنگی سمنان

امیر بینایی مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان در نشست شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری با حضور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش ضمن بیان اینکه ۸۰ درصد آسیب‌های اجتماعی در ۲۰ درصد مناطق دارای فقر فرهنگی استان رخ می‌دهد، ابراز داشت: قطعا توجه به آموزش دانش آموزان این مناطق می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقشی موثر ایفا کند بنابراین می‌بایست تمرکز به سمت نقاط کمتر توسعه‌یافته استان سوق پیدا کند.

وی ضمن بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی با آموزش می‌تواند قابل‌پیشگیری باشد، افزود: با درک این مطلب می‌توان این نکته را دریافت که مناطق با فقر فرهنگی، مالی و امکاناتی شناسایی و بر اساس منطقه مورد نظر برای آموزش دانش آموزان آن نواحی برنامه‌ریزی‌های مناسبی اتخاذ کرد.

مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان بابیان اینکه یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی وقوع طلاق در جامعه است، ابراز داشت: با نکاهی به آمارها به‌روشنی می‌توان دریافت که بیشترین طلاق مربوط به زنان خانه‌دار و مردان با شغل آزاد است که می‌بایست برای آموزش این دو قشر بسیار تلاش کرد.

بینایی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش می‌تواند به واسطه ارتباط با والدین و خانواده‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرین باشد، تصریح کرد: قطعا آموزش و فرهنگ‌سازی پیرامون مهارت‌های خانواده از طریق آموزش‌وپرورش و انجمن اولیا و مربیان در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

وی ضمن بیان اینکه سند توسعه نشاط اجتماعی دانش آموزان استان سمنان با در نظر گرفتن سه ضلع معلم، دانش‌آموز و اولیا در حال تدوین است، اضافه کرد: توانمندسازی معلمان، ارتقای مهارت رفتاری و اجتماعی و توانمندسازی جامعه فرهنگی در دستور کار قرار دارد که می‌بایست برای تحقق آن، همه نهادها همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار