اللهیار ترکمن: جایگاه دانشگاه شهیدرجائی در داخل و در عرصه بین‌الملل منحصر‌به‌فرد است

مرکز داده (دیتا سنتر) دانشگاه شهید رجائی با حضور معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد

تهران (پانا) - مرکز داده (دیتا سنتر) دانشگاه شهید رجائی در مراسمی با حضور علی الهیار ترکمن، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه، معاونان و سایر مسئولان این دانشگاه، افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۹۷۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اللهیار ترکمن: جایگاه دانشگاه شهیدرجائی در داخل و در عرصه بین‌الملل منحصر‌به‌فرد است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید رجائی، عظمتی در مراسم آغاز بهره‌برداری و افتتاح مرکز داده از تمامی دست‌اندرکاران و کارکنان حوزه‌های مختلف دانشگاه که در این فعالیت زیربنایی و ماندگار برای دانشگاه نقش اساسی داشتند قدردانی کرد. او راه‌اندازی مرکز داده (دیتا سنتر) را از نیازهای مهم دانشگاه دانست و افزود: «بهره‌برداری از این مرکز داده این امکان را فراهم می‌سازد تا زمینه‌های استفاده از فناوری‌های نوین در سطح دانشگاه ایجاد شود.»

در این مرکز داده با تامین شرایط محیطی کاملا استاندارد و مدیریت‌پذیر شامل زیرساخت‌های تامین انرژی که به دو لایه برق اضطراری مجهز است، زیر ساخت‌های سیستم حرارتی و برودتی دارای افزونه خودکار، زیر ساخت‌های ارتباطی مبتنی بر فیبر و کابل مسی و زیرساخت‌های ایمنی و امنیتی مناسب، امکان ارائه سرویس هاست با نیازهای مختلف را فراهم کرده است.

این مرکز با ارائه سرویس‌هایی شامل پهنای باند ارتباطی بر بستر اینترنت، اینترانت ملی و شبکه علمی، توان پردازشی بر بستر خوشه‌های محاسباتی پردازش و داده‌محور به همراه ارائه فضا برای نگهداری مطمئن بیش از 100 تجهیز پردازشی آماده ارائه سرویس در قالب‌های Iass ،Pass و Sass است.

در ادامه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در نشست هیات رئیسه دانشگاه شهید رجایی شرکت کرد. در ابتدای نشست حمیدرضا عظمتی، رئیس دانشگاه با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه خصوصاً در چهار سال گذشته ارائه و افتخارات دانشگاه را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، ورزشی و … برشمرد. او با اشاره به نظم بسیار خوبی که در معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش به وجود آمده است، از حمایت‌های این معاونت از دانشگاه ابراز تشکر کرد.

علی اللهیار ترکمن نیز در این نشست تلاش‌های مجموعه مدیران دانشگاه را در شرایط سخت کنونی قابل تقدیر دانست و گفت: «جایگاه دانشگاه شهید رجائی در عرصه داخل و خارج از کشور و در حوزه‌های بین‌المللی منحصر به فرد است، انتظار می‌رود در رقابت‌های بین‌المللی نیز با توجه به اینکه دانشگاه شهید رجائی فوکال پوینت یونیوک در ایران است، باید بیش از پیش گام بردارد.»

معاون وزیر آموزش و پرورش برنامه‌ریزی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: «خیلی خوب است که دانشگاه شهید رجائی با این همه افتخارات، در حوزه برنامه‌ریزی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز محوریت خود را حفظ کند.»

او از آمادگی کامل معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت برای اجرایی‌سازی برنامه‌های دانشگاه شهید رجائی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار