قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش: مشاوران توانایی ارائه نظرات جامع و تخصصی در موقعیت‌های حساس را دارند

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در نشست هم‌اندیشی مشاوران معاونین وزیر و روسای سازمان‌ها گفت: باید در وزارت آموزش‌وپرورش از تفکر و همراهی مشاوران استفاده کنیم.

کد مطلب: ۸۹۷۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش: مشاوران توانایی ارائه نظرات جامع و تخصصی در موقعیت‌های حساس را دارند

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، امیرعلی نعمت الهی در اولین نشست هم‌اندیشی شورای مشاوران معاونین وزیر و روسای سازمان‌ها، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و روز امور تربیتی، اظهار کرد: امیدوارم که بتوانیم به همت و تدبیر همکاران و همچنین با هم‌افزایی، مودت و همراهی و همکاری کارها را بیش از گذشته سامان دهیم.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش مشاوران معاونین وزیر، اضافه کرد: در وزارت آموزش‌وپرورش مشاوران نقش بی‌بدیلی را دارند که این نقش به خاطر تجارب، حضور و تخصصشان در حوزه‌های مختلف آموزشی و پرورشی است.

نعمت‌الهی با اشاره به بیانیه مؤثر و ارزشمند مقام معظم رهبری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: با توجه به رهنمودهای گام دوم انقلاب، حرکت و فعالیت‌های جدیدی شکل بگیرد تا اهداف متعالی نظام تحقق بخشیده شود. این بیانیه را موردمطالعه و بررسی قرار دهید تا گفتمان سازی صورت بگیرد و سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش دراین‌ارتباط تدوین شود.

وی تصریح کرد: مشاور مغز متفکر است که در بزنگاه‌ها نظر جامع و تخصصی می‌دهد و یک مشاور می‌تواند قایقی را در طوفان نجات بدهد و یا برعکس هم انجام دهد، بنابراین نظراتش اهمیت بسیاری دارد.

قائم‌مقام وزیر در ادامه افزود: برخی از مشاوران در حوزه‌های کاری به‌طور شبانه‌روزی در حال کار هستند و باید بتوانیم در وزارت آموزش‌وپرورش از تفکر و همراهی مشاوران استفاده کنیم.

رییس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی، ایجاد انگیزه را مهم دانست و گفت: متأسفانه در نظام اداری کشور بی‌انگیزگی در نیروی انسانی وجود دارد که باعث کاهش بهره‌وری و کارایی شده است. بهمین علت مشاورین باید محور نظم و پویایی در جلسات و کارهای سازمان باشند.

نعمت‌الهی با بیان اینکه مشاوران اطلاعات جامع و دقیقی از حوزه خوددارند، تأکید کرد: با تغییرات در هر بخشی، مشاوران می‌توانند اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار مسئول جدید قرار دهند و شما باید کمک کنید تا افراد جدیدالانتصاب با اطلاعات دقیق و صادقانه مواجه شوند تا بتوانند به‌درستی تصمیم بگیرند.

از بحث‌های مطرح‌شده در این نشست؛ تعامل و همفکری مشاوران، شرکت در مباحث تخصصی معاونت‌ها، ارسال تجربیات علمی و عملی دوران خدمت به دبیرخانه شورای مشاوران، تجزیه‌وتحلیل مسائل کلان آموزش‌وپرورش، تجزیه و تحلیل بیانیه رهبری در مورد گام دوم انقلاب اسلامی و سند الگوی اسلامی پیشرفت و تحویل آن به دبیرخانه شورای مشاورین و تشکیل جلسه مشاورین معاونین هر 15 روز یکبار بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار