مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

تربیت دینی، انقلابی، علمی و فناوری، سرلوحه کار آموزش و پرورش، در گام دوم انقلاب اسلامی است

بهترین اقدام و عمل برای بستن آسیب های اجتماعی مجرمانه در جامعه، عبور از مدار سند تحول بنیادین است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تربیت دینی، تربیت انقلابی، تربیت علمی و تربیت فناوری، سرلوحه کار آموزش و پرورش در 40 سال دوم انقلاب و در گام دوم انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۸۹۷۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دینی، انقلابی، علمی و فناوری، سرلوحه کار آموزش و پرورش، در گام دوم انقلاب اسلامی است

محمد دستورانی در بیست و پنجمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان(قطب 5 کشور)، گفت: بیست و پنجمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد در راستای تربیت متعادل دانش آموزان دارای استعداد برتر در ساحتهای شش گانه به منظور ارتقای معرفت و تربیت دینی، اعتلای هویت اسلامی، ایرانی و تقویت حس دلبستگی ملی، تقویت و توسعه فضای مجازی در مدارس، ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس و ایجاد ارتباط نزدیک دانش آموزان با قرآن، از 4 لغایت 6 اسفندماه 97 در مجتمه فرهنگی رفاهی شهمیرزاد برگزار گردید.

وی با بیان اینکه اگر قرار هست ما بر مبنای سند تحول بنیادین و 6 ساحت کامل تربیتی، تعلیم و تربیت را انجام دهیم، اولین ساحت، ساحت اعتقادی، اخلاقی و معنوی است، خاطرنشان کرد: در بیانیه رهبر معظم انقلاب در گام دوم هم یکی از تاکیدات، علم و فناوری و دیگری اخلاق و معنویت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، اظهارکرد: بنابراین از رهگذر 40 سال تجربه انقلاب اسلامی و درک شکوه 40 سالگی انقلاب، از لسان و بیان سکاندار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آنچه در قالب این بیانیه آمده، قطعا افق های برتر و روشن موفقی را برای جامعه ما و هم در نظام تعلیم و تربیت که آینده کشور متعلق به آموزش و پرورش است، رقم خواهد زد.

تداوم انقلاب از مسیر عملیاتی شدن سند تحول بنیادین برمی آید

دستورانی با عنوان این مطلب که ضرورت دارد مراکز تیزهوشان ما آموزششان تک بعدی نباشد، گفت: بسیج آینده، سپاه آینده، مسئولین آینده، نمایندگان مجلس آینده، تداوم انقلاب و حتی رسیدن به قله های علم و فناوری و اخلاق و معنویت و در ادامه رقم زدن مردمان شریف و نجیب و... ، قطعا از مسیر اجرایی شدن و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین برمی آید.

وی افزود: اگر ما به صورت متعادل و متوازن در قالب 6 ساحت سند تحول بنیادین و در قالب برنامه درسی ملی که برخواسته از این 6 ساحت است حرکت نکنیم، مطمئن باشید در آینده دچار مشکلات زیادی خواهیم شد. بنابراین بهترین اقدام و عمل برای بستن آسیب های اجتماعی مجرمانه در جامعه، عبور از مدار سند تحول بنیادین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، خاطرنشان کرد: اگر انطباق اجمالی بین فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب با سند تحول داشته باشیم، می بینیم سند تحول بنیادین، ذیل فرمایشات ایشان هست؛ بنابراین امیدواریم انشالله مراکز استعدادهای درخشان، استقبال ویژه تری از فعالیت های قرآنی کنند؛ چرا که ترویج فرهنگ قرآن در مجامع دانش آموزی مانند ماه و ستاره، عرصه زندگی آینده سازان انقلاب اسلامی را روشن و مشعشع می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار