در مراسم تجدید میثاق مسئولان امور تربیتی و سازمان دانش‌آموزی با آرمان‌های امام

علیرضا کاظمی: اردوگاه بین‌المللی امام(ره) در جوار حرم امام با ظرفیت‌های بالا احداث خواهد شد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی به همراه قائم‌مقام و دیگر مدیران و معاونان این سازمان با حضور در مرقد امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام و رهبری تجدید میثاق کردند.

کد مطلب: ۸۹۷۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی: اردوگاه بین‌المللی امام(ره) در جوار حرم امام با ظرفیت‌های بالا احداث خواهد شد

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، به مناسبت 8 اسفند، روز امور تربیتی، با حضور در حرم امام خمینی (ره) این روز را گرامی داشت.

در این مراسم محمد روشنی، قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی، مسعود شکوهی، مدیرکل مشاوره و امور تربیتی، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز، فرحناز مینایی‌پور، مدیرکل امور زنان و خانواده و هادی دلبری، معاون هماهنگی‌های سازمان دانش‌آموزی، عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران، سیدمجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان‌های استان تهران و جمعی از مدیران ستادی او را همراهی می‌کردند.

در این مراسم همکاران امور تربیتی، امور زنان استان‌ها و مدیران سازمان دانش‌آموزی و معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور با امام را حل تجدید میثاق کردند.

علیرضا کاظمی در این مراسم گفت: «امسال اتفاق میمون و مبارکی افتاد و آن هم‌زمانی میلاد باسعادت کوثر ولایت و رهبر فرزانه جمهوری اسلامی است با ۷ ام اسفند، روز امور تربیتی به عنوان نهادی که اوایل انقلاب با فکر خلاق و نگاه مدبرانه شهیدان رجایی و باهنر شکل گرفت که این پیوند در چله دوم انقلاب و دهه پنجم انقلاب صورت گرفته است.»

او یکی از ابزارهایی که می‌تواند آرمان و اندیشه امام را حفظ کند نهاد مقدس امور تربیتی دانست و این تقارن را به فال نیک گرفت.

کاظمی گفت: «معتقدیم حوره تربیتی سنگر بسیار ارزشمندی است که در دفاع در برابر هجمه‌های دشمن در شرایط سخت کنونی موثر است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «امور تربیتی فراز و فرودهای زیادی را پشت سرگذاشته و تغییر جهت‌هایی را با نیازهای روز انقلاب داده است اما قابلیت خود را حفط کرده و مورد تأکید رهبر بوده است و این تأکید مکررا به مسئولان تعلیم و تربیت ابلاغ شده است.»

او افزود: «امیدوارم ما و مجموعه همکاران در حوزه تربیتی به عنوان میراث داران شهیدان رجایی و باهنر اندیشه‌‌های والای امام و مسیری را که برای انقلاب ترسیم کرده‌اند را پرشتاب‌تر طی و حافظ ارزش‌های ایشان باشیم.»

کاظمی یکی از برنامه‌های مهم این ایام را تجدید بیعت با آرمان‌های امام دانست و افزود: «بیعت با شهیدان رجایی و باهنر و شهیدان انقلاب که تا پای جان و آخرین توان از آرمان خودشان دفاع کردند برای ما ارزشمند است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «یکی از برنامه‌های خوب چله دوم انقلاب با هم‌فکری و هم‌اندیشی در استان‌ها طراحی چند اقدام سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است. سعی داریم مجموعه آستان مقدس امام(ره) به جایگاه مرکزی فرهنگی دانش‌آموزان تبدیل شود؛ همچنین اردوگاه بین‌المللی امام(ره) نیز در جوار حرم به وسعت ۶۰ هکتار با ظرفیت‌های بالا احداث خواهد شد.»

کاظمی گفت: «امیدوارم این موضوع در اسرع‌ وقت به نتیجه نهایی برسد. این موضوع تفاهم‌نامه بین وزیر آموزش و پرورش با آستان قدس امام راحل است. کار دیگر ما جشنواره فرهنگی هنری زندگی به سبک روح‌الله به میزبانی قم است که در آموزش و پرورش آغاز شده و امیدوارم این جشنواره‌ها زمینه‌ای برای آشنایی با اندیشه‌های امام باشد.»

او ادامه داد: «کار دیگر ما آشنایی معلمان و مربیان با اندیشه‌های والای امام است. همه نیاز داریم با عمق اندیشه‌ها و ابعاد سبک زندگی امام در حوزه‌های مختلف آشنا شویم. امیدواریم در این حوزه سال آینده برنامه‌های خوبی را در بین معلمان و مربیان عملیاتی کنیم.»

بعد از تجدید میثاق با امام راحل، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به همراه هیأت همراه خود به زیارت مزار شهیدان رجایی و باهنر و شهدای هفتم تیر رفت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم نیز گفت: «فلسفه وجودی امور تربیتی دو چیز بود؛ در آغاز انقلاب این نهاد برای جلوگیری از انحرافات فکری در ذهن دانش‌آموزان و همچنین توسعه، ترویج و حفظ آرمان‌های امام بود‌.»

کاظمی ادامه داد: «یکی از انقلابی‌ترین نهادها نهاد امور تربیتی است زیرا توانسته آرمان‌های امام را در آموزش و پرورش نهادینه کند. ما میراث‌دار اندیشه‌های شهیدان رجایی و باهنر برای حفظ اندیشه و آرمان‌های شهدا و امام(ره) هستیم.»

او به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به عنوان منشور تربیتی و چراغ راه اشاره کرد و گفت: «این بیانیه برای تحقق اندیشه و آرمان‌های امام(ره) است. امیدواریم بتوانیم مسیر انقلاب را پرشتاب‌تر طی کنیم تا به چشم‌انداز رهبری برسیم.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «امور تربیتی دو رسالت پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و نقش تکمیلی مرتبط با درس ملی را دارد. ما رویکرد تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی را در فعالیت‌های فوق‌برنامه برای پیاده‌سازی سند تحول بنیادین و همچنین زمینه‌سازی برای کشف استعدادهای نهفته دانش‌آموزان به عنوان فعالیت‌ها و ماموریت‌های خود برعهده داریم.»

کاظمی در پایان نهاد امور تربیتی را نهاد مقدسی دانست که رسالت اصلی آن تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در تمام ابعاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار