تامین لباس عید برای نیازمندان در انزلی در 9 روز از اسفندماه

انزلی (پانا) -دوستداران فرهنگ و هنر بندرانزلی که در قالب طرح 9 فعالیت های مردمی برای نیازمندان را در دستور کار خود قرار داده اند، 9 روز از ماه پایانی سال را به جمع آوری لباس عیدانه برای نیازمندان اختصاص می دهند تا گامی دیگر برای خشنودی خانواده های نیازمند بندرانزلی بردارند.

کد مطلب: ۸۹۷۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تامین لباس عید برای نیازمندان در انزلی در 9 روز از اسفندماه

هر وقت گامی برای انسانی نیاز مند در هرجای این دنیا برداشته می شود ناخودآگاه این شعر سعدی شیرین سخن بر اذهان تداعی می شود که بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آدمیت ز یک گوهرند اما در این روزهای پایانی سال که نرم نرمک بهار از راه می رسد و غنچه های امید در دل زمین شکوفه زده و نوید آمدن سال نو را با خود به همراه دارد، کسانی در میهن اسلامی هستند که حتی به نان شب خود محتاجند و از آن بدتر این است که پدری با جیب خالی و در اوضاع بد اقتصادی و مشکلات معیشتی در سال نو، شرمنده فرزندانش شود و اینجاست که شاعر گفته بیا تا گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم.
به گزارش خبرنگار پانا، پس از اقدام موفقیت آمیز دوستداران فرهنگ و هنر در بندرانزلی در قالب طرح 9 در جمع آوری لوازم التحریر در شهریور ماه امسال و برگزاری جشن شب یلدا برای سالمندان، این بار این گروه در اقدامی تحسین برانگیز طرح نوی عیدانه برای نیازمندان در 9 روز را آغاز می کند.
فعالان این گروه مردمی با شعار 'طرح نو، سال نو، لباس نو ' به مدت 9 روز اقدام به جمع آوری هدایای مردمی می کنند تا علاوه بر خرسندی خلق خدا و نشاندن خنده بر لبان خانواده های نیازمند، خالق هستی را نیز با این کار خداپسندانه خشنود سازند و فلک را سخت بشکافند و طرحی نو دراندازند.
این حرکت مردمی از آن جهت دارای ارزش معنوی است که با وجود همه سختی ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی، باز این خود مردم هستند که همیشه ثابت کرده اند در سختی های زمانه پشت هم بوده و چو عضوی به درد آورد روزگار ، دگر عضوها را نماند قرار ...
مردم همواره ثابت کرده اند با وجود اینکه خودشان درگیر مسائل معیشتی و رفع مشکلات اقتصادی خانواده هایشان هستند ، اما از محنت دیگران نیز بی غم نخواهند بود.
کارگروه طرح 9 در تلاشند تا از نهم تا هفدهم اسفندماه از ساعت 9 تا 21 هر روز در محل هنرستان سابق شرف (جنب شیر سنگی) پذیرای شهروندانی باشند که غمخوار همشهریان نیازمندشان بوده و دوست دارند فرزندان خانواده های نیازمند این شهر ساحلی، نوروز امسال را با لباسی نو و لبی خندان در کنار خانواده های خود جشن بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار