اولین «اتاق بازی درمانی» آموزش وپرورش استثنایی لرستان افتتاح شد

خرم آباد(پانا) - با حضور زهرا نظری رئیس آموزش وپرورش استثنایی لرستان ،خاتون ولی نژاد معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک شهرستان خرم آباد ،عزیزاله قائدرحمت مدیراداره فنی وحرفه ای شهرستان خرم آباد ،کارشناسان آموزش وپرور ش استثنایی استان وپرسنل مدرسه استثنایی گلستان اتاق بازی درمانی در ناحیه یک خرم آباد افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۹۷۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اولین «اتاق بازی درمانی» آموزش وپرورش استثنایی لرستان افتتاح شد

رئیس آموزش وپرورش استثنایی لرستان دراین آیین اظهارداشت : بازی یکی از نیازهای اساسی کودکان به شمار می رود که علاوه بر سرگرم کردن ، کارکردهای مهم دیگری دارد که او را برای ورود به زندگی بزرگسالی آماده می کند
زهرا نظری افزود :وقتی کودکان نمی توانند تفکرات و احساسات خود را به روشنی و وضوح برای دیگران توصیف کنند ، اغلب ادراک ، تجربیات ، ترس ها و آرزوهایشان را در خلال بازی درمانی نشان می دهند و این بهترین وسیله برای ورود به دنیای کودک است .

وی اظهار داشت : از طریق بازی درمانی می توان مهارت هایی مانند کنترل خشم ، خود کنترلی ، عزت نفس ، حل مسئله ، استقلال را در کودکان ایجاد کرد و به درمان افسردگی ، درمان اضطراب ، درمان وسواس و دیگر مشکلات بالینی کودک پرداخت .
نظری تاکید کرد :برخی مشکلات در دانش آموزان استثنایی وجود دارد که می توان با کمک بازی آنها را درمان کرد وما امروز به کمک خیرین ، مدیر اداره فنی وحرفه ای شهرستان خرم آباد اولین اتاق بازی درمانی را افتتاح کردیم .
وی درپایان اضافه کرد : امیدوارم که در آینده ای نه چندان دور همه ی مدارس آموزش وپرورش استثنایی استان صاحب اتاق بازی درمانی شوند وروند درمان و آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه تسهیل یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار