سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون خبر داد:

جشن تکلیف 200 دانش آموز دختر مدارس غیر دولتی برای اولین بار در شهرستان کارون

کارون (پانا) -سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون از برگزاری جشن تکلیف 200 دانش آموز دختر مدارس غیر دولتی برای اولین بار در شهرستان کارون خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۷۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف 200 دانش آموز دختر مدارس غیر دولتی برای اولین بار در شهرستان کارون

کاظم باقلائی ضمن اعلام این خبر، افزود: یکی از برنامه‌های ملی وزارت آموزش وپرورش برگزاری جشن تکلیف به صورت چندمدرسه‌ای است. در این جشن 200 دانش آموز دختر مدارس غیردولتی شهرستان کارون شرکت کردند و در کنار یکدیگر بصورت متحد و یکپارچه این مراسم را جشن گرفتند.

وی با اشاره به اینکه جشن تکلیف آغاز واجب شدن تکلیف الهی است، گفت: باید با مشارکت خانواده‌ها دانش آموزان به این باور برسند که وظیفه آن‌ها در جامعه سنگین‌تر شده است. فرهنگ انسان ساز نماز و رعایت حجاب اسلامی و آشنایی دانش آموزان با مراجع تقلید از مهم ترین برنامه هایی است که تلاش می کنیم تا به بهترین شکل به دانش آموزان دختر آموزش دهیم.

باقلائی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی اداره آموزش و پرورش اینگونه رقم خورد که در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر جشن تکلیف 200 دانش آموز دختر مدارس غیردولتی شهرستان کارون را برگزار کنیم. مدارس غیردولتی در کنار مدارس دولتی می توانند در یک سطح به پرورش استعدادها و ظرفیت های موجود در منطقه بپردازند و باید همان اقداماتی که در مدارس دولتی می شود در مدارس غیردولتی هم صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان کارون نیز در ادامه با بیان اینکه جشن تکلیف از مراسم مذهبی اسلامی است، تصریح کرد: با برگزاری این جشن دخترانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، متوجه می‌شوند که به سن شرعی انجام تکلیف الهی رسیده اند و مکلفند باید‌ها و نباید‌های دین اسلام را که مراجع تقلید در رساله فقهی بیان کرده اند رعایت کنند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون در پایان با ابراز خرسندی از کسب مقام های متعدد در مسابقات قرآن،عترت و نماز توسط دانش آموزان دختر شهرستان، گفت: دختران شهرستان کارون ثابت کرده اند که همواره چه در مسابقات علمی و چه در مسابقات فرهنگی پیش قدم بوده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار