برگزاری همایش بزرگ معاونین، مربیان تربیتی و مشاوران مدارس سراسر استان

یزد (پانا) - به مناسبت گرامیداشت 8 اسفندماه و هفته ی گرامیداشت تربیت اسلامی و امور تربیتی همایش بزرگ معاونین، مربیان تربیتی و مشاوران مدارس سراسر استان با حضور مدیرکل مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش برگزارشد.

کد مطلب: ۸۹۷۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش بزرگ معاونین، مربیان تربیتی و مشاوران مدارس سراسر استان

" مسعود شکوهی " در این مراسم اظهار کرد: لازمه تربیت موفق و خروجی‌های کارآمد از نظام آموزش‌وپرورش کشور توجه به همه ابعاد آموزشی، پرورشی و بالأخص تربیتی است.

وی از توسعه فعالیت‌های قرآنی و توجه به آموزه‌های قرآنی، آموزش مهارت‌های زندگی و ایجاد شادابی، نشاط و امید در بین دانش‌آموزان را سه استراتژی اصلی در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی دانست.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در تعلیم و تربیت تمام عوامل از مدیر تا خدمتگزار مدرسه تأثیرگذار هستند گفت: هیچ‌کس نباید تصور کند که مسئول تربیت در آموزش‌وپرورش تنها مربی تربیتی است بلکه مربی تربیتی پیش از آن‌که بخواهد مجری باشد وظیفه راهبری و برنامه‌ریزی تربیتی را دارد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: اینکه ما ساعت ها در وصف تربیت صحبت کنیم اما در عمل اتفاقی و توجه ای نشود ما به هدف اصلی خود نمی رسیم.

وی افزود: باید فعالیت ها مرحله حرف و نظر به مرحله عمل درآید تا در امور به موفقیت دست بیابیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش و به تبع آن حوزه امور تربیتی که مولد انقلاب اسلامی است و اکنون چهار دهه را با فراز و نشیب های فراوان پشت سر گذاشته است اکنون آسیب های این حوزه را باید بازنگری کنیم و اگر ضعفی وجود داشته آن را رفع و تقویت کنیم.

شکوهی با اشاره به سخنان امام راحل که فرمودند اگر انسان تربیت کردید همه مشکلات حل می شود افزود: اما این تربیت از هرکاری سخت است و به اعتقاد خیلی از صاحب نظران و دانشمندان ،تربیت از حکومت داری هم سخت تر است.

وی اضافه کرد: کار شما معاونان و مربیان پرورشی مشکل است و مسولیتی سنگین برعهده دارید و بی ادعا و صادقانه خدمت می کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه این مراسم گفت: مهمترین رویکرد سند تحول بینادین رویکرد فرهنگی - تربیتی است و همه باید برای تحقق این سند تلاش کنیم.

عباسعلی دانافر افزود: براساس این سند نظام آموزشی باید تغییر رویکرد دهد و براساس اصول 6 گانه تربیتی دانش‌آموزان شامل تربیت دینی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و بدنی ، هنری و زیباشناختی، اقتصادی و حرفه‌ای و تربیت علمی و فناوری گام بردارد.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت های تربیتی باید در راستای اصول یاد شده باشد اظهار داشت: دانش آموزان باید در همه ابعاد تربیتی رشد کنند و به دنبال تربیت تک بعدی دانش آموزان نباشیم.

دانافر خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه فعالیت ها برپایه پنج عنصر ، علم ، ایمان ، اخلاق ، عمل و تفکر برنامه ریزی شده است و رسالت اصلی آموزش پرورش تربیت انسان در تراز جمهوری اسلامی است.

وی استراتژی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را توسعه فرهنگ اقامه نماز ، قرآن و عترت ، توسعه مهارت های مختلف و ایجاد روحیه امید و نشاط بیان کرد و افزود: این برنامه ها زیر بنای فعالیت های تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: در طول 40 سال گذشته در زمینه فعالیت های تربیتی دانش آموزان اقداماتی خوبی صورت گرفته است که قابل تقدیر است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این گردهمایی گفت:

به مناسبت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی برنامه های مختلفی در سطح مدارس استان برنامه ریزی شده است.

علی سرداری تجلیل از خادمان و قدردانی از معاونان و مربیان پرورشی ، تشکیل نمایشگاه توانمندی ها و تولیدات دست‌ساخته‌های دانش‌آموزی، برگزاری محفل انس با قرآن و تجلیل از خانواده‌های شهدا را از جمله این برنامه های بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار