قیمت نفت دوباره رشد کرد

تهران (پانا) - قیمت نفت با انتشار گزارش‌هایی در مورد این‌که اوپک، با وجود انتقادهای ترامپ از بالا بردن قیمت‌ها، همچنان به کاهش تولیدات خود ادامه خواهد داد، رشد کرد.

کد مطلب: ۸۹۷۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
 قیمت نفت دوباره رشد کرد

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز سه‌شنبه، با انتشار گزارش‌هایی در مورد این‌که اوپک، با وجود انتقادهای ترامپ از این گروه برای بالا بردن قیمت‌ها، همچنان به کاهش تولیدات خود ادامه خواهد داد، قیمت نفت از سقوط بازگشت و اندکی رشد کرد.

روز دوشنبه پس از این‌که ترامپ از کشورهای عضو سازمان صادرکنندگان سوخت (اوپک) خواست که تلاش‌های خود برای تقویت قیمت‌های نفت راکاهش دهند، قیمت‌های نفت بیش از ۳.۵ درصد سقوط کرده بودند.

یک منبع آگاه از درون اوپک، امروز به رویترز گفت: اوپک به توافق کاهش تولید خود پایبند خواهد بود و بدون توجه به توییت اخیر ترامپ، تلاش خواهد کرد که اعضا و تولیدکنندگان متحد دیگر، پایبندی خود به این توافق را افزایش دهند تا عرضه در بازارهای جهان محدودتر شود.

این منبع ادامه داد: اعضای اوپک و تولیدکنندگان متحدان آنها تا زمانی که سطح ذخایر انبارهای جهانی از میانگین ۵ ساله کمتر شود، به کاهش تولیدات خود ادامه خواهند داد. هیچ شکی نیست که ما طبق برنامه‌ریزی، به کاهش تولید خود ادامه خواهیم داد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۶۰ سنت یا ۰.۹۲ درصد رشد کرد و به ۶۵.۵۱ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، با ۱۷ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش به ۵۵.۶۵ دلار رسید.

جین مک گیلیان، معاون تردیشن انرژی در استنفورد، می‌گوید: پس از عقب‌گرد دیروز، بازارها سعی می‌کنند دوباره تثبیت شوند و دوباره تمرکزها به کاهش تولیدات و تحریم‌های ونزوئلا معطوف شد.

همچنین سرمایه‌گذاران منتظر اعلام داده‌های مربوط به میزان ذخایر نفت خام انبارهای تجاری آمریکا هستند. آنها انتظار دارند میزان این ذخایر در این هفته با ۳.۶ میلیون بشکه افزایش، روبرو شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار