وزیر مختار سفارت ژاپن: به دنبال بیشتر کردن تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن هستیم

تهران (پانا)-تورو موریکاوا، وزیر مختار ژاپن در ایران معتقد است،به منظور بیشتر شدن تبادلات مردم دو کشور ایران و ژاپن رویدادهای فرهنگی مختلفی باید برگزار شود.

کد مطلب: ۸۹۷۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر مختار سفارت ژاپن: به دنبال بیشتر کردن تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن هستیم

عصر دیروز مورخ 7 اسفند ماه 97 مراسم افتتاحیه نمایش آثار سینمای ژاپن با حضور رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی، حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، کامادا دبیر اول و رییس بخش فرهنگی سفارت ژاپن در ایران، کنتا بامه مسوول بخش فرهنگی، شیمیزو مگومی مسوول فرهنگی سفارت ژاپن در ایران، سید علی پاکدامن مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، محمد جواد شریعتی رییس اداره امور همکاری های دینی فرهنگی هنری و ورزشی وزارت خارجه، آیدا پناهنده، آناهید آباد، سیروس حسن‌پور در سالن بنیاد فارابی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم بعد از پخش سروز ملی دو کشور علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: متقارن با دومین روز صلح دیپلماتیک ایران و ژاپن اینجا حضور داریم، درست است که قرار داد مودت سال 1308 برقرار شد اما پیوند دوستی ما به سالیان دور باز می‌گردد.
وی ادامه داد: رجوع به فرهنگ و تمدن شرقی درک و فهم بشری از هستی را ممکن می‌سازد و بدون شناخت مشرق مختصات وجودی انسان معنایی نمی‌یابد. انسان «ملتقای مشرق جان است و مغرب عقل» که ایران دقیقا در میانه مشرق و مغرب قرار دارد.
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: تا دهم اسفند هر روز تعدادی از آثار سینمای ژاپن نمایش داده می‌شود شما را به دیدن و شنیدن سخن آشنا از یار آشنا و قدیمی دعوت می‌کنم.
تورو موریکاوا وزیر مختار ژاپن در ایران درباره نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن گفت: به منظور بیشتر شدن تبادلات مردم دو کشور رویدادهای فرهنگی مختلفی برگزار خواهیم کرد. آنچه سفارت ژاپن بر آن تاکید دارد کسب اطلاعات از زندگی ژاپنی به خصوص توسط جوانان ایرانی استدکه با دیدن فیلم‌ها و مستندهای ژاپنی می‌شود با آن آشنا شد و با احساسات آن‌ها همدردری کرد.
وی با اشاره به فیلم‌هایی که قرار است برای مخاطبان ایرانی نمایش داده شود توضیح داد: فیلمی که امروز می‌بینید «صدای استاد او» یکی از هنرهای نمایشی سنتی ژاپن است که یک سخن‌گو به جای تمام شخصیت‌ها صحبت می‌کند، فردا هم فیلم «اوشین» به نمایش گذاشته می‌شود و 9 اسفند دو فیلم با موضوع سگ وگربه که در ژاپن دو حیوان خانگی پرطرفدار به حساب می‌آیند. خود من در منزل گربه نگهداری می‌کنم.
در این قسمت از مراسم فیلم «صدای استاد او» برای حاضران به نمایش درآمد که البته با مشکلاتی ازجمله قطع شدن ناگهانی فیلم و همچنین نداشتن زیرنویس به همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار