معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش تربت جام

فعالیتهای امور تربیتی باید همراه و هم قدم با نظام پرورشی باشد

تربت جام (پانا) - معاون پرورشی و تربیت آموزش و پرورش تربت جام گفت : برای بهره گیری بهتر از معلمین درجهت کیفی سازی فعالیتهای آموزش وپرورش باید نقش معلمین را به مربیان تعلیم وتربیت تبدیل کنیم .

کد مطلب: ۸۹۷۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیتهای امور تربیتی باید همراه و هم قدم با نظام پرورشی باشد

جعفر دلشادعظیمی معاون پرورشی و تربیت بدنی این اداره برنامه های سالروز تاسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی را تشریح نمود.

وی با گرامیداشت هشتم اسفند سالروز تأسیس امور تربیتی، این هفته را فرصت مناسبی برای ترویج هر چه بیشتر احکام دینی و آموزه های قرآنی دربین دانش آموزان جامعه اسلامی دانست و گفت :براین اساس « هفته تعلیم و تربیت اسلامی و روز امور تربیتی » فرصت مناسبی است تا آموزش وپرورش بتواند ضمن ایجاد فضای بحث وتبادل نظر برای آسیب شناسی وضعیت موجود ،‌راهکارهای بهبود و ارتقای امور تربیتی را مورد بررسی قرار دهد .

دلشادعظیمی با بیان این مطلب که در سطح کلان وضعیت فرهنگی و تربیتی جامعه ، مدارس و مراکز آموزشی با توجه به چشم اندازی که سند تحول بنیادین ترسیم کرد، فاصله داریم تصریح کرد : برای رسیدن به وضعیت مطلوب وایده آل همه ی ارکان جامعه باید نقش خود, را به خوبی ایفانمایند وبا برنامه ای مدون وهدفمند برای رسیدن به حیات طیبه که رسالت اصلی ماست گام برداریم.

با این رویکرد فعالیتهای امور تربیتی باید همراه و هم قدم با نظام پرورشی باشد تا بتواند نسبت به رسالت و نقش خویش و نیز اهداف بنیادی این نهاد جامعه عمل بپوشاند .

وی با بیان این مطلب که برنامه های تحولی؛ بدون نظر و مشورت معلمان و مربیان در آموزش و پرورش میسر نخواهد شد تاکید داشت : برای دستیابی به آموزش و پرورش پیشرو باید موقعیتی فراهم شود که درآن فکر جمعی و طرح ریزی گروهی با محوریت مدارس شکل گیرد و فرصت برای ارائه عقاید و آرای سودمند آنان فراهم شود تا مطالبه گری فرهنگیان به هم اندیشی برای تعالی تعلیم و تربیت تبدیل شود .

وی در ادامه به بزرگداشت سالروز تاسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی اشاره و افزود : نکوداشت هفته تربیت اسلامی ، تقویت و ترویج نهاد امور تربیتی در جامعه و شناسایی و قدردانی از فعالان امور پرورشی و فرهنگی به استناد راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش طرح ریزی شده است در این راستا اداره آموزش و پرورش تربت جام با برنامه ریزی جامع و مدون به پاسداشت هفته تربیت اسلامی هنرمندانه می پردازد .

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش تربت جام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بنیانگذاران نهادمقدس امور تربیتی در کشور به هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و یکی از مهمترین اهداف والا ی مکتب حیاتبخش اسلام را ساختن انسان کامل و رساندن او به قرب الهی و حیات طیبه دانست.
دلشاد عظیمی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت در مجموعه تعالیم اسلام جایگاه خاص و زیربنایی خود را دارد، مربی تربیتی را محوری‌ترین، و تاثیر گذار ترین عضو مدرسه دانست و اظهار کرد: یک مربی تربیتی باید جایگاه واقعی خود را با دانش وگفتار، ورفتار خود در بین دانش آموزان تثبیت و نقش الگویی خود را برای ایفای این رسالت سنگین بخوبی ایفا نماید .

این مقام مسئول با اشاره به این مطلب که از 8 تا 15اسفندماه به عنوان هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده به تشریح برنامه‌های این هفته در شهرستان پرداخت و دیدار با خانواده شهدای امور تربیتی را یکی از برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

دلشادعظیمی ادامه داد: شرکت مربیان به صورت دسته جمعی در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، تجلیل از مربیان امور تربیتی و فعالین عرصه تربیت و دانش آموزان رتبه آور مسابقات فرهنگی ، هنری ، قرآنی و برگزاری اردوی زیارتی سیاحتی مربیان امور تربیتی به مشهد مقدس را از دیگر برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در سطح شهرستان برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار