برگزاری محفل انس باقرآن کریم درکلاته محمدعلی پهلوان بجنورد

بجنورد(پانا) - به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهراء(س) محفل انس با قرآن کریم در مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) روستای کلاته محمدعلی پهلوان با حضور جمعی از نمازگزاران و مشتاقان کلام وحی برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۹۷۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری محفل انس باقرآن کریم درکلاته محمدعلی پهلوان بجنورد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهراء (س) گفت:کسانی که در منزل خود قرآن می خوانند قرآن به خانه های آنان نور می بخشد و فرشتگان به چنین خانه هایی غبطه می خورند.

وی افزود: در هر منطقه ای که در آن قرآن، نماز و مسایل معنوی پر رنگ باشد آسیب های اجتماعی به مراتب بسیار کمتر خواهد بود و این از برکات قرآن، اهل بیت(ع) و مسجد است و به هر میزان که فرزندان ما در مساجد حضور داشته باشند آینده بهتری خواهند داشت.

حجت الاسلام ناصر هدایتی با اشاره به روایتی از حضرت زهراء(س) گفت: حضرت زهراء (س) می فرمایند از دنیای شما سه چیز در نظر من دوست داشتنی است اول خواندن کتاب خدا، قرآن، دوم نگاه به سیمای حضرت رسول اکرم (ص) و سوم انفاق در راه خدا.

امام جماعت مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) روستای کلاته محمدعلی پهلوان نیز در این محفل معنوی گفت:کتاب قرآن را آن گونه که باید و شاید حق اش را ادا نکرده ایم.

حجت الاسلام علی اصغر درویشی با تبریک ولادت حضرت زهراء (س) افزود:انسان های پاک از دامن مادران به معراج می روند لذا خاک پای آنان برای همه فرزندان سرمه چشم است.

وی در پایان خواستار حمایت های معنوی در برگزاری کلاس های حفظ، تجوید قرآن و همچنین مداحی در این روستا از طرف اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد شد.

قرائت قرآن توسط حجت الاسلام سجاد ترکانلو از قاریان برجسته روستا، اجرای برنامه حفظ قرآن توسط حافظ کل قرآن مجید، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و دارای چندین رتبه اول کشوری هادی اسماعیل زاده، قرائت قرآن توسط قاری رتبه اول کشور اسماعیل نیک فهم و احمد رضا دبدبه از قاریان نوجوان و خوش صوت استان و اهدای هدایا به حاضرین هم نام با حضرت فاطمه زهراء (س)، فعالین مسجد و پاسخ دهندگان سوالات مسابقه شفاهی قرآن فاطمه امانی، فاطمه برغمدی، فاطمه روشن ضمیر، ثانیا الدمانی، ایمان باغچقی، خدیجه ربانی، عرفان علی آبادی، سکینه علیزاده، الهام داوری و فاطمه نیستانی از دیگر برنامه های این محفل معنوی بود.

در این محفل قرآنی یاد شهدای روستا شهیدان گرانقدر مسلم باغچقی، صفرعلی باغچقی، نقدعلی باغچقی و خلیل علی آبادی با قرائت فاتحه ای گرامی داشته شد.

در برگزاری این محفل انس با قرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد، مجید باغانی کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، شورای اسلامی و دهیاری روستا، هیئت امناء مسجد و بسیجیان پایگاه مقاومت روستا همکاری و مشارکت داشتند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار