ثبت نام بیش از 10 هزار نفری در سامانه اوقاف قم برای شرکت در مسابقات قرآن

قم (پانا) - مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم از ثبت نام بیش از 10 هزار نفر از طریق سامانه جهت شرکت در مسابقات قرآن انجام شده است.

کد مطلب: ۸۹۷۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام بیش از 10 هزار نفری در سامانه اوقاف قم برای شرکت در مسابقات قرآن

حجت الاسلام و المسلمین عباس اسکندری در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت برگزاری هفتمین آزمون کتبی تربیت حافظان قرآنی در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد اظهار کرد: در مسابقات امسال که هفتمین آزمون تربیت حافظان قرآن کریم است، بیش از ۱۰ هزار و ۱۹۰ نفر در سامانه ثبت نام کردند که از این میان ۶ هزار و ۸۱۷ نفر آقایان و ۳ هزار و ۳۷۳ نفر را خانم ها تشکیل می دهند و این در حالی است که تعداد ثبت نامی در سال گذشته ۹ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه این مسابقات پنج شنبه 9 اسفند و در مکان جدید (دانشگاه قم) برگزار می شود، افزود: امسال با تشکیل ستادی از اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ثبت نام از طریق سامانه انجام شد که در زمینه حفظ کل قرآن ۴۵۲ نفر، در حفظ ۳ جزء قرآن ۵۲۹ نفر و هم‌چنین در حفظ ۱۰ جزء اول قرآن ۶۹۳ نفر، ۲۰ جزء اول ۳۳۲ نفر و در حفظ جزء اول قرآن کریم ۵۸۲ نفر و جزء ۳۰ قرآن مجید ۸۶۳ نفر ثبت نام کردند.

وی در خصوص سایر رشته های با اهمیت که می توان به آن اشاره کرد افزود: در زمینه معارف و حفظ نهج‌البلاغه نیز ۵۵۲ نفر و در بحث تفسیر قرآن ۶۷۲ نفر ثبت نام کردهاند.

اسکندری با اشاره به همایش عالم واقف یاد آور شد: بر اساس برنامه پیش بینی شده این مراسم روز پنج شنبه 9 اسفند با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و سایر مقامات سازمان اوقاف و امور خیریه در مسجد دار الشفاء قم برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است این همایش در خصوص شخصیت عالم واقف حجت الاسلام «ملا صادق قمی» است که با از نمونه های وقف وی می توان به مدرسه علمیه اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار