عارف: رئیس جمهوری مانند گذشته از ظریف حمایت کند

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهوری می خواهیم به مانند گذشته محکم از وزیر امور خارجه حمایت کند و مانع این شود که سرمایه ارزنده ای به مانند ظریف از دولت خارج شود.

کد مطلب: ۸۹۷۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
عارف: رئیس جمهوری مانند گذشته از ظریف حمایت کند

به گزارش امیدنامه، «محمدرضا عارف» در نشست شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی که با حضور مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه درباره استعفای محمد جواد ظریف برگزار شد، با اشاره به سابقه آشنایی دیرینه خود با وزیر امور خارجه، گفت: ظریف یک چهره با تدبیر و با درایت و متعهد به آرمانهای انقلاب اسلامی است و به جرات می توانم بگویم حضور وی در راس دستگاه دیپلماسی کشورمان باعث ارتقا سیاست خارجی کشور در عرصه بین الملل شده است.

وی با اظهار گلایه از تلاش عده ای برای تضعیف اقتدار وزیر امور خارجه، تصریح کرد: کسانی که به دنبال کاهش اقتدار دکتر ظریف هستند خواسته یا ناخواسته جایگاه کشورمان را در عرصه بین الملل تضعیف می کنند.

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه ظریف مدیری امین و پرتلاش و متخصص است، تاکید کرد: متاسفانه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران برخی موازی کاری ها لطمات جدی به روند پیشرفت و توسعه کشور زده است؛ بخصوص در عرصه سیاست خارجی که باید به جد از هرگونه اقدامی که تلقی موازی کاری را در اذهان ایجاد می کند، پرهیز کرد.

عارف با تاکید بر لزوم یکپارچگی در عرصه سیاست خارجی، گفت: پیش فرض ما این است که دکتر ظریف با اقتدار به فعالیت های خود در راس دستگاه دیپلماسی ادامه دهد و از رئیس جمهوری هم می خواهیم به مانند گذشته از وی حمایت کند و مانع این شود که سرمایه ارزنده ای به مانند ظریف از دولت خارج شود.

در این نشست سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه توضیحاتی درخصوص استعفای وزیر امور خارجه مطرح و با رد برخی شائبه ها در خصوص این استعفا تاکید کرد که استعفای وزیر امور خارجه با هماهنگی رئیس جمهور نبوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار