انتشار چاپ سوم کتاب «بادهای افسون»

تهران(پانا)- کتاب «بادهای افسون» (مقدمه ای بر شناخت علوم غریبه در ایران) نوشته پرویز براتی از سوی نشر چشمه به چاپ سوم رسید.

کد مطلب: ۸۹۷۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
انتشار چاپ سوم کتاب «بادهای افسون»

نویسنده در این کتاب در ۲۴ فصل با نگاهی توصیفی و در عین حال دیرینه‌شناسـانه به بررسی ابعاد و وجوه مختلف علوم غریبه در ایران پرداخته و فصل‌هایی را نیز به جادو، کیمیاگری، طلسمات و شاخه‌های دیگر علوم غریبه اختصاص داده است. همچنین بخش‌هایی از کتاب به بررسی جایگاه این علوم در غرب اختصاص دارد. کتاب‌شناسی علوم غریبه در ایران بخش دیگر این کتاب است که به معرفی مهم‌ترین کتاب‌های این حوزه در چند صد سال گذشته می‌پردازد. از ویژگی‌های کتاب، اختصاص فصل‌هایی به شخصیت‌های مرتبط با علوم غریبه همچون بلیناس حکیم، آصف ابن‌برخیا، افلاطون، یونگ، رازی، سهروردی، ابن‌عربی، شیخ بهایی، مُلّا حسین واعظ کاشفی و دیگران است.

از ادبیات غریبه تا سخن غریبه، زبان و معنا در متون غریبه، علوم غریبه به مثابه هنر، علوم غریبه: از هند تا پاکستان و علوم غریبه در غرب از دیگر فصل‌های کتاب است. فصلی از کتاب هم به این مسئله می‌پردازد که علوم غریبه پای در واقعیت دارد یا خرافات؟

براتی در مقدمه کتاب به این مساله اشاره می کند که هدف از پرداختن به این علوم،نه تایید محتوای موجود در آن ها بلکه آشنا کردن مخاطب با برخی زوایای پنهان ذهنیت تاریخی ایرانی و تمرکز بر متن هایی با پس زمینه امر غریب است.

خیال پردازی در متون ایرانی و زیبایی شناسی چهره دیو، پری و اژدها،موضوع کتاب جدید پرویز براتی است که نگارش آن مدتی است به پایان رسیده و در انتظار نشر به سر می برد.

چاپ سوم «بادهای افسون» در 186 صفحه به قیمت 25 هزار تومان از سوی نشر چشمه منتشر شده و در فروشگاه ها و مراکز فروش کتاب قابل تهیه است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار