عسکری: با تمسک بر سیره حضرت زهرا باید زن را از چالش تحجر و فمنیسم رهایی دهیم

این تفکر که زنان نباید سر کار بروند و تفکراتی از این دست ربطی به اسلام ندارد

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد حضرت زهرا (س) از آن جهت الگوست که با تمسک به او زن می‌تواند تجلی واقعی خودش را حاصل کند و مادری شود که انسان از دامن او به معراج می‌رود.

کد مطلب: ۸۹۷۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
عسکری: با تمسک بر سیره حضرت زهرا باید زن را از چالش تحجر و فمنیسم رهایی دهیم

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام علی عسکری صبح امروز در جمع کارکنان شاغل زن معاونت حقوقی و امور مجلس با قرائت این حدیث «یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک ولولا فاطمه لما خلقتکما» گفت: «خداوند در این حدیث می‌فرماید ای محمد اگر نبودی هرگز افلاک را نمی‌آفریدم و اگر علی (ع) نبود هرگز تو را نمی‌آفریدم و اگر فاطمه (س) نبود هرگز شما دو نفر را نمی‌آفریدم. فاطمه زیباترین زلال دل‌انگیز در بحر آفرینش و امید و تجلی الهی است. مشکات نور، زهره زهراست و کوثر خداوندی، ام ابیها، ام‌السبطین است.»

عسکری با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و حضرت امام خمینی (ره) گفت: «حضرت زهرا (س) با وجود سن کمی که داشت یک کارآفرین اقتصادی بود و مدیریت املاک از جمله فدک را بر عهده داشت؛ همان‌گونه که مادرش حضرت خدیجه ( س) نیز چنین بود. بنابراین این تفکر که زنان نباید سرکار بروند و تفکراتی از این دست،‌ ربطی به اسلام ندارد و این افراد به نوعی دچار افراط شده‌اند.»

علی عسکری افزود: «از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون تلاش زیادی صورت گرفته است که زنان از این افراط و تفریط‌ها خارج شوند و به نوعی احقاق حق شود که شکر خدا موفق هم بوده‌ایم.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش به تحولات اخیر در فرانسه اشاره کرد و گفت: «لیبرالیسم غربی همچون کمونیسم در حال فروپاشی و پیوستن به حوزه تاریخ است و انقلاب حجاب در فرانسه و آزادی‌خواهی زنان مسلمان، نویدگر نهضت فاطمی در غرب است.»

او به مقاله‌ای به قلم خود با عنوان «زن در چالش فمنیسم و تحجر» اشاره کرد و گفت: «در این مقاله به سیر تاریخی برخورد با زنان اشاره شده است. اینکه چگونه برخی زنان را به سمت تفکر اومانیستی بردند و برخی تحجر پیشه کردند که هیچکدام صحیح نبوده است.»

عسکری در پایان گفت: «با تمسک بر سیره حضرت زهرا(س) باید تلاش کنیم زن را از چالش تحجر و فمنیسم رهایی دهیم و اعتدال و امید را در زندگی نهادینه کنیم. حضرت زهرا (س) از آن جهت الگوست که با تمسک به او زن می‌تواند تجلی واقعی خودش را حاصل کند و مادری شود که انسان از دامن او به معراج می‌رود»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار