مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:

فاز دوم پایانه رازی خوی ۲ سال آینده به اتمام می رسد

ارومیه (پانا)- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: فاز دوم پایانه رازی خوی تا دو سال آینده به اتمام رسیده و آماده بهره برداری می شود.

کد مطلب: ۸۹۷۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فاز دوم پایانه رازی خوی ۲ سال آینده به اتمام می رسد

ارسلان شکری با بیان اینکه فاز دوم پایانه رازی خوی با اختصاص ۲۲ میلیارد تومان امسال آغاز شده است افزود: فاز دوم این پایانه نیز شامل ساختمان مسافری و تجاری به مساحت بیش از پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع در سه طبقه همراه با ساختمان های جانبی و محوطه سازی در آینده نزدیک ساخته می شود.

وی با بیان اینکه فاز اول این پایانه نیز دهه فجر امسال به بهره برداری رسید عنوان کرد: فاز اول پایانه بزرگ رازی فاز در سال ۹۶ با ۱۰ میلیارد تومان آغاز و امسال افتتاح و فاز دوم طرح نیز همزمان با بهره برداری فاز اول آغاز شد.

شکری با اعلام اینکه پایانه رازی خوی در سال ۱۳۹۰ با ۱۰۰ هزار نفر مسافر آغاز بکار کرد: در حال حاضر بیش ازیک میلیون مسافر و حدود ۶۰ هزار خودرو ازاین پایانه تردد می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ساخت و ساز در ۵ پایانه مرزی خوی ادامه دارد اظهارداشنت: پایانه مرز سرو در ارومیه نیز با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در دست دست اجراست و هم امنون با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی پیش بینی می شود خرداد ۹۸ به افتتاح برسد.

وی افزود: احداث سالن مسافری به مساحت زیربنای کلی بالای چهار هزار متر مربع، محوطه سازی همراه با تاسیسات مربوطه به مساحت بالغ برهفت هزار متر مربع، اجرای منبع آب بتنی به حجم ۲۸۰ متر مکعب و اجرای دیوار حایل بتنی به طول تقریبی ۱۲۵ متر از مهمترین اقدامات عمرانی در پایانه سرو است.

آذربایجان غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کل پایانه های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار