مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف: 2 سال مرزها را ببندند تا صنعت پوشاک زنده شود

تهران (پانا) –- مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف در آستانه برگزاری نمایشگاه این رویداد عرصه پوشاک معضلات تولیدکنندگان این صنعت را خصوصا در بخش حجاب و عفاف بیان کرد.

کد مطلب: ۸۹۷۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف: 2 سال مرزها را ببندند تا صنعت پوشاک زنده شود

نشست خبری رویداد حجاب و عفاف اسلامی ایرانی سماء امروز سه‌شنبه 7 اسفند 97 باحضور مهدی سلیمانی مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف و مدیر نشان «حجاب گستر» و زینب دولتی دبیر رویداد عفاف و حجاب اسلامی ایرانی سماء در محل خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

مهدی سلیمانی با اشاره به فاصله موجود میان صنعت مد و لباس ایران با محصولات روز دنیا گفت: رقیبان ما با ما در یک سطح نیستند. مجامع امور صنفی ما سال‌ها در خواب بودند و امروز از مشکلاتی مثل قاچاق کالا حرف می‌زنند. باید از آنها پرسید شما که متولی صنعت پوشاک کشور بودید در مقابل فرار نیروهای متخصص این صنعت چرا عکس‌العملی نشان ندادید.

وی افزود: ترکیه، چین و هند سال‌ها جلوتر از ما هستند و امروز ما باید با آنها رقابت کنیم. امروز تولیدکننده ما با مسائل مختلفی روبه‌روست که یکی از آنها مواد اولیه است. مشکل نقدینگی مشکل بعدی است که بانک ها کمکی به تولیدکننده نمی‌کنند. امروز حتی اگر همه کارهایی که ترکیه در صنعت پوشاک انجام می‌دهد را انجام دهیم باز 30 سال عقب هستیم. پس باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم رقابت کنیم.

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل ضعف دانش و تخصص در صنعت پوشاک پرداخت و گفت: صنعت پوشاک ما در ظاهر خصوصی است ولی اصناف بدون اجازه دولتی‌ها آب هم نمی‌خورند. تصمیمات مهم پشت درهای بسته و بدون تولیدکننده اتخاذ می‌شود.

وی به سهم پایین تولیدات داخلی از مصرف پوشاک کشور اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد در کشور ما سالیانه حدود 8 میلیارد دلار پوشاک مصرف می‌شود که 5 تا 6 میلیارد آن از خارج وارد می‌شود.

مرزها را به روی واردات پوشاک ببندید

سلیمانی به عنوان گزینه پیشنهادی برای احیای صنعت پوشاک کشور گفت: اگر دو سال مرزها را بر واردات پوشاک ببندند و از تولیدکننده حمایت کنند صنعت پوشاک ما زنده می‌شود. این صنعت البته می‌تواند اشتغال‌زایی بالایی را نیز در پی داشته باشد.

محصولات حجاب و عفاف و افزایش قیمت غافلگیرکننده

مدیر برند ایرانی حجاب گستر در ادامه به بخش حجاب و عفاف از صنعت پوشاک پرداخت و گفت: در بخش محصولات حجاب و عفاف بیش از 500 تولیدکننده فعالیت می‌کنند اما این بخش متولی ندارد. بنیاد ملی مد و لباس قرار بود در این حوزه کار کند اما آنها از بحث تولیدات محصول حجاب غافل شدند. ما مجبور شدیم انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف را سه سال پیش تاسیس کنیم و امروز بیش از 15 هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

وی افزود: در این بخش تحولی درحال وقوع است ولی لازمه اصلی آن حمایت دولتی است. قول‌هایی که مثلا در بخش دادن پارچه به تولیدکنندگان چادر داده شد عملی نشد.

سلیمانی در ادامه به عدم اختصاص ارز دولتی به محصولات حجاب معترض شد و گفت: من از آقای روحانی که خودشان مجری حجاب اجباری در کشور بودند تعجب می‌کنم. دولت 400 میلیون دلار به واردات موبایل می‌دهد اما حاضر نیست حتی 100 میلیون دلار به چادر اختصاص دهد. به روغن موتور ارز تعلق می‌گیرد ولی به چادر نه. چادری که سال گذشته 100 هزار تومان خریده می‌شد امسال 400 هزار تومان باید خریداری شود و این ظلم است. چرا کسانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران حدود را رعایت می‌کنند اینقدر باید هزینه‌هایشان بالا باشد.

وی به تاثیر گرانی چادر در اقبال مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: من از بانوان بسیاری می‌شنوم که می‌خواهند به دلیل گرانی چادر آن را کنار بگذارند. کسانی از مسئولان که از چادرسرکردن یک خانم خارجی آن همه ذوق‌زده می‌شوند و برایش مراسم می‌گیرند آیا نمی‌بینند که کرور کرور امروز به کنار گذاشتن چادر فکر می‌کنند؟

زینب دولتی دبیر رویداد عفاف و حجاب اسلامی ایرانی سماء و مدیر نشان سماء نیز در بخشی از این نشست یکی از اهداف مهم چنین رویدادهایی را کمک به ارتقاء سطح دانش تولیدکنندگان حوزه پوشاک عنوان کرد و گفت: ما در بخش طراحی لباس، برش و دوخت نیاز به ارتقاء دانش تخصصی داریم که سعی کردیم با برگزاری ورک شاپ‌ها و جلسات پرسش و پاسخ به فعالان و تولیدکنندگان صنعت پوشاک کمک کنیم.

وی افزود: در رویداد عفاف و حجاب اسلامی ایرانی سماء علاوه بر تخفیف‌هایی که به خریداران تعلق می‌گیرد، هر شب با برگزاری قرعه‌کشی به بازدیدکنندگان نمایشگاه جوایزی اهدا خواهد شد.

گفتنی است رویداد عفاف و حجاب ایرانی اسلامی سماء روزهای 17 تا 20 اسفندماه 97 در بلوار ارتش، بلوار نیروی زمینی، سالن سرو ناز برگزار خواهد شد. در این رویداد، تولیدکنندگان صنعت پوشاک و حجاب و عفاف در این نمایشگاه محصولات خود را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار