240 بقعه متبرکه گیلان میزبان جشن های میلاد حضرت زهراست

رشت (پانا) -به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن، 240 بقعه متبرکه و امام زادگان استان گیلان میزبان ویژه برنامه های این روز فرخنده است.

کد مطلب: ۸۹۷۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
240 بقعه متبرکه گیلان میزبان جشن های میلاد حضرت زهراست

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن جشن های ویژه ای شامگاه دوشنبه در مساجد و بقاع متبرکه امامزادگان استان گیلان برگزار شد و امروز در سالروز میلاد آن حضرت نیز در امام زادگان در حال برگزاری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان درباره برگزاری ویژه برنامه های میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در امام زادگان استان به خبرنگار ایرنا بیان داشت: این برنامه ها با رویکرد گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره) است.
حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان این که 47 ایستگاه صلواتی در امام زادگان گیلان در جریان برگزاری جشن های ویژه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) دایر شده، اظهار داشت: به مناسبت این روز 12 مراسم محوری در شهرستان های مختلف استان برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: 12 ایستگاه همه واقف باشیم با هدف ترویج فرهنگ حسنه وقف نیز دایر شده و 200 مبلغ بومی در مراسم های ویژه میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همکاری دارند.
سراسر گیلان نیز در سالروز ولادت با سعادت دختر گرامی پیامبر اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن و مادر غرق در شادمانیست، مردم در مناطق مختلف استان با آذین بندی خیابان ها، معابر عمومی، سر در مساجد و ادارات این روز فرخنده را جشن گرفتند.
جمعی از زوج های جوان استان گیلان نیز آغاز زندگی مشترک شان را سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) انتخاب کرده اند، به مناسبت نام گذاری میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله به عنوان روز مادر، فرزندان نیز به دیدار و دست بوسی مادران رفتند و با اهدا هدیه و شاخه گل ضمن قدردانی از مادران زحمتکش، روزشان را به آنها تبریک گفتند.
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، در بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت در مکه چشم به جهان گشود، پدر ایشان رسول گرامی اسلام خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند و مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه سلام الله علیها از زنان بزرگ قریش است.
نام مبارک آن حضرت، فاطمه و زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه از مشهورترین القاب و ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست.
امروز هفتم اسفند مصادف با بیستم جمادی الثانی ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها روز زن نام گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار