ظرفیت واحدهای اقامتی لاهیجان 51 درصد رشد دارد

لاهیجان (پانا) -رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری لاهیجان گفت: ظرفیت واحدهای اقامتی این شهرستان طی سال جاری 51 درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۸۹۶۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت واحدهای اقامتی لاهیجان 51 درصد رشد دارد

اسماعیل پورحسن افزود: ساخت واحدهای اقامتی و گردشگری شهرستان لاهیجان با استقبال سرمایه گذاران در بخش هتل ، مهمانسرا و دیگر واحدهای گردشگری و اقامتی مواجه شده و توسعه این واحدها همچنان در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: از اول فروردین ماه سال جاری تا اول اسفند، پنج میلیون و 708هزار و 382نفر در واحدهای اقامتی شهرستان اقامت داشته اند و تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری لاهیجان نیز در این مدت چهار میلیون و 122هزار مورد بوده است .
وی آمار اقامت کنندگان در مدت مشابه سال گذشته (96) در این شهرستان را سه میلیون و 791نفر و 660 نفر ذکر کرد.
به گفته پورحسن ، در مجموع بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی ، از رستوران ها و مراکز پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان 425مورد در 11 ماه امسال گزارش شده ضمن آنکه طی این مدت؛ چهار میلیون و 122هزار و 434 نفر از جاذبه های این شهرستان بازدید کرده اند که 298هزار و 846 بازدید از مراکز تاریخی و فرهنگی ، دو میلیون و 839هزار و 206 بازدید از جاذبه های طبیعی و 984هزار و 382 مورد بازدید از جاذبه های دست ساز این شهرستان بوده است.
به گزارش ایرنا لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و جزو 12شهر و دو شهرستان نمونه گردشگری ایران شناخته می شود.
از 55 اثر تاریخی مذهبی شهرستان لاهیجان 28 اثر ثبت ملی شده که شامل بقاع و امام زاده ها ،مساجد ، پل خشتی ، بقعه چهار پادشاهان ، موزه کاشف السلطنه ، شیخ زاهد، مسجد اکبریه ، خانه ها و بافت های تاریخی هستند.
یک هزار و 300 تخت اقامتی شامل هتل آپارتمان ها، مهمانپذیر و خانه مسافر در لاهیجان وجود دارد و طی سال های اخیر تعددی هتل پنج ستاره ، چهار ستاره و سه ستاره نیز در این شهرستان ساخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار