مدیرکل پیش‌دبستانی آموزش‌ و پرورش : 1/6میلیون نوآموز پیش‌دبستانی در کشور تحصیل می‌کنند

تحصیل ۲۵ درصد نوآموزان پیش‌دبستانی کاملا رایگان است

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌ و پرورش از تحصیل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی و رایگان بودن تحصیل ۲۵ درصد از این نوآموزان در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۶۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل پیش‌دبستانی  آموزش‌ و پرورش :  1/6میلیون نوآموز پیش‌دبستانی در کشور تحصیل می‌کنند

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش‌ و پرورش، رخساره فضلی در حاشیه همایش ملی پیش‌دبستانی گفت: «مهم‌ترین راهبرد آموزش‌ و پرورش کشور توسعه کیفی دوره پیش‌دبستانی است.»

او با اشاره به اینکه اقدامات گسترده‌ای در حوزه کیفیت‌بخشی به دوره پیش‌دبستانی صورت گرفته است، گفت: «توجه به مؤلفه‌های اجتماعی با در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی ازجمله راهبردهای مهم مجموعه پیش‌دبستانی کشور در حوزه کیفیت‌بخشی به این دوره مهم تحصیلی است.»

مدیرکل پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: «یک میلیون و ۶۰۰هزار نوآموز پیش‌دبستانی در کشور تحصیل می‌کنند. ۲۵درصد این نوآموزان نیز در مناطق عشایری و کم‌تر توسعه‌یافته قرار دارند و هزینه تحصیل آن‌ها کامل رایگان است.»

فضلی افزود: «حمایت دولتی از نوآموزان پیش‌دبستانی بر اساس ضریب محرومیت منطقه و سطح منطقه ازلحاظ شاخص محرومیت و توسعه‌یافتگی انجام می‌شود.»

او گفت: «توسعه کمی و کیفی پیش‌دبستانی بدون داشتن نیروهای کیفی و توانمند محقق نمی‌شود. بر همین اساس تمام تلاش خود را برای ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای مربیان پیش‌دبستانی به کارخواهیم بست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار