توزیع عادلانه اعتبار شاخص های توسعه آذربایجان غربی را ارتقا بخشید

ارومیه(پانا)-رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: توزیع اعتبار در استان به صورت عادلانه، شفاف و براساس شاخص های توسعه ای و در راستای بهبود آنها انجام می گیرد که همین امر موجب ارتقای شاخص ها شده است.

کد مطلب: ۸۹۶۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
توزیع عادلانه اعتبار شاخص های توسعه آذربایجان غربی را ارتقا بخشید

ناصر حضرتی در جلسه کمیته برنامه ریزی میاندوآب اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه کشور با استقرار دولت تدبیر و امید بعد از احیای دوباره، مسیر تعامل، شفافیت، عدالت در توزیع منابع و توسعه پایدار و متوازن و همه جانبه را در پیش گرفته و به نتایج خوبی نیز رسیده است.


وی با اشاره به شرایط مالی و اقتصادی حاکم بر جامعه اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سه وظیفه عمده شامل راهبری توسعه استان، کمک به ایجاد زیرساخت ها و رصد توسعه استان را بر عهده دارد و با وجود مشکلات اقتصادی این امور را دنبال می کند.


وی افزود: آذربایجان‌غربی از نبود توازن بین استانی و بین شهرستانی رنج می برد که پس از احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سعی شده این توازن تا حدودی میسر شود.


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی بیان کرد: در بحث درآمد سرانه، شاخص سلامت، آموزش و سواد که شاخص های توسعه هستند، بهبود یافته است.


حضرتی گفت: میاندوآب یکی از شهرستان های مهم استان به لحاظ جمعیت، وسعت، قابلیت ها و فرصت هاست و می تواند به قطب ارائه خدمات در جنوب آذربایجان غربی تبدیل شود.


وی اظهار داشت: اعتبار این شهرستان از 280 میلیارد ریال در سال 92 به 970 میلیارد ریال در سال جاری رسیده که رشد جهشی و قابل توجهی است.


وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در میاندوآب حدود 2 درصد از میانگین استانی بالاتر است، اظهار داشت: گردشگری و پتروشیمی از جمله مهمترین ظرفیت های توسعه این شهرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد.


مهدی قهرمانی فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه به برخی مسایل و مشکلات این شهرستان پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار