معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر:

فعالیت های تربیتی و آموزشی همگام باید انجام شود

بوشهر(پانا)_معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فعالیت های تربیتی و آموزشی باید همگام با هم انجام شود.

کد مطلب: ۸۹۶۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های تربیتی و آموزشی همگام باید انجام شود

سیروس فتحی در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی در مدارس به نقش مهم این نهاد پرداخت و اظهار داشت: نهاد امور تربیتی در راستای ترویج فرهنگ و اصول ارزش‌های اسلامی در مدارس به فرمان امام راحل شکل گرفت و تربیت اسلامی با نام شهیدان رجایی و باهنر عجین شده است.

وی با بیان اینکه شعار و برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در راستای تحقق سند تحول بنیادین تدوین شده افزود: امور تربیتی زمینه ساز اهداف عالیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

فتحی، رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را فرهنگی و تربیتی دانست و افزود: همه عناصر تربیت مسئول تحقق ساحت‌های شش گانه تربیت اسلامی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تشکل‌های، بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و هلال احمر نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

وی، از همکاری 820 مربی و معاون پرورشی در مدارس استان بوشهر خبر دادو بیان کرد: علاوه بر این 154 مشاور در مدارس کار هدایت تحصیلی دانش آموزان متوسط اول بر عهده دارند.

فتحی، راه‌‌اندازی 21 مرکز فعال دارالقرآن، 10 اردوگاه، 26 کانون فرهنگی تربیتی و 17 مرکز مشاوره را از برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش پرورش دانست و تصریح کرد: در راستای تشکیل کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تاکنون 300 مشاور مذهبی خواهر و برادر در تربیت دانش آموزان مدارس استان بوشهر کمک می‌کنند که در این زمینه استان بوشهر در بین دیگر استان‌ها برتر شناخته شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری نماز جماعت در مدارس خبرداد و بیان کرد: نماز جماعت در نمازخانه‌های مدارس و دیگر فضاها برگزار می‌شود که نقش مهم و تاثیرگذاری در تربیت اسلامی دانش آموزان دارد.

فتحی گفت : امسال 14 هزار دانش آموز دختر و پسر در جشن تکلیف شرکت کردند.

فتحی برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: این انتخابات در 1600 مدرسه استان بوشهر برگزار شد که 1150 دانش آموز انتخاب شدند که در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی به مدیران مدارس کمک می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر از برپایی 200 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد و خاطر نشان کرد: تابستان گذشته با برپایی 200 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی بیش از 27 هزار دانش آموز در این برنامه شرکت کردند.

وی، به اعزام دانش آموزان به اردوهای برون و درون استانی پرداخت و افزود: 165 هزار نفر روز دانش آموز به این اردوها امسال اعزام شده‌‌اند.

فتحی با اشاره به برنامه اردوهای راهیان نور بیان کرد: امسال 8500 دانش آموز دختر و پسر به اردوی راهیان نور جنوب کشور اعزام شده‌اند که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی دانش آموزان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه دانش آموزان و فرهنگیان استان بوشهر نقش مهمی در 8 سال جنگ تحمیلی و دوران انقلاب اسلامی داشتند خاطر نشان کرد: 111 شهید معلم، 471 شهید دانش آموز از افتخارات استان بوشهر است که نشان از نقش دانش آموزان و فرهنگیان در انقلاب اسلامی است.

وی، با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر تصریح کرد: این کنگره سال آینده در بوشهر برگزار می‌شود که در این راستا برگزاری یادواره 471 شهید دانش‌آموز‌ استان بوشهرمورد توجه قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر رونمایی از 5 کتاب شهدای فرهنگی را از برنامه‌های دیگر دانست و گفت: تجلیل از خانواده شهدای والامقام و پیشکسوتان ایثار و شهادت مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی با بیان اینکه از هشتم تا چهاردهم اسفند ماه هفته تربیت اسلامی نام‌گذاری شده است گفت: در این هفته برنامه‌های متنوع و گوناگونی از جمله همایش تجلیل از طلایه‌داران امور تربیتی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار