مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران : محیط خانه باید امن‌ترین محل جهت زندگی زوجین باشد

اسلامشهر(پانا) - مراسم جشن ازدواج بزرگ دانشجویی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور بیست و پنج زوج دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۶۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران : محیط خانه باید امن‌ترین محل جهت زندگی زوجین باشد

در این برنامه اسفندیار رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد اسلامشهر در سخنانی اظهارکرد: دانشجویان باید قدردان زحمات خانواده خودباشند، زیرا خودآنها هم در آینده نزدیک این مسئولیت بزرگ را بر عهده خواهند گرفت.

او در ادامه افزود: خداوند به شما عزیزان که در شرایط سخت اقتصادی و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) پیمان زناشویی بستید، خیر و سعادت عطا خواهد کرد.

اسفندیار با اشاره به بیانات رهبری در زمینه ازدواج آسان خاطر نشان کرد: امیدواریم با پرهیز از تشریفات و اسراف شاهد ازدواج‌های پربرکت دیگر دانشجویی باشیم.

سپس حجت‌الاسلام علیرضا رجالی تهرانی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز درسخنانی بااشاره به اینکه زندگی یکی از نعمات خداوند متعال به بندگانش است، اظهار کرد: با دقت در آموزه‌های دینی می‌بینیم که اولیای الهی هنر درست زندگی کردن را به ما می‌آموزند و اگر می‌خواهیم زندگی خوب و موفقی داشته باشیم باید با هنر و مهارت زندگی کنیم.

اوخانواده را رکن اصلی هر جامعه‌ای دانست و افزود: هر چه خانواده سالم‌تر باشد جامعه نیز از بسیاری آسیب‌ها مصون خواهد ماند، البته تأثیر جامعه هم بر خانواده غیرقابل انکار است و جامعه عاری از مشکل و آسیب سبب کاهش مشکلات خانوادگی می‌شود.

حجت الاسلام رجالی ضمن بیان اینکه پایه و اساس زندگی بر محبت و مودّت قرار داده شده، تصریح کرد: خانواده عاری از عشق و محبت یک زندگی متزلزل و سُست است و نگاه دین به خانواده به ‌گونه‌ای می‌باشد، که صِرف جمع بودن اعضای خانواده در کنار هم همچون عبادت در مساجد بزرگ مسلمانان است.

او انتخاب صحیح را یکی از معیارهای اصلی زندگی موفق عنوان کرد و گفت: یکی از دلایلی که ازدواج را با تنش روبه‌رو می‌کند آگاهی نداشتن افراد از انتخاب صحیح است، انتخاب صحیح پیش از ازدواج و کسب مهارت‌ها و به کار بستن آن‌ها در زندگی دو اصل مهم در موفقیت زندگی زناشویی است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه محبت تحصیلی است نه تحمیلی افزود: زندگی فراز و نشیب‌های بسیاری دارد و باید همواره برای ایجاد محبت بین یکدیگر تلاش کنیم و اگر محبت در زندگی افزایش پیدا کند گذشت، تحمل، ایثار، تفاهم و احترام نیز در پی آن به وجود می‌آید.

حجت الاسلام رجالی با تأکید بر اینکه محیط خانه باید به امن‌ترین محیط تبدیل شود خاطرنشان کرد: اگر خانه محیطی امن برای خانواده باشد زندگی شیرین‌تر می‌شود به همراه اخلاق حسنه، گذشت و عفو، باید موضوع چشم‌پوشی از برخی کارها و اعمال را نیز مورد توجه قرار دهیم تا فرزندان نیز در این محیط امن و آرام و به دور از تنش به خوبی پرورش پیدا کنند.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار