معاون پژوهشی جامعه الزهرا: ارسال 600 اثر به دبیرخانه کتاب بانوان در قم

قم (پانا) - معاون پژوهشی جامعه الزهرا گفت: 600 اثر مختلف از سوی بانوان به دبیرخانه این همایش رسید که پس از ارزیابی در مراحل گوناگون از 12 اثر تقدیر می شود.

کد مطلب: ۸۹۶۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون پژوهشی جامعه الزهرا: ارسال 600 اثر به دبیرخانه کتاب بانوان در قم

ریحانه حقانی در نشست خبری که در سالن اجتماعات جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به پشت سرگذاشتن 40 سالگی انقلاب و نقش مهم بانوان در میراث مکتوب انقلاب، اظهار کرد: با این ایده نخستین همایش کتاب سال بانوان از سوی جامعه الزهرا(س) برنامه ریزی شد که این اقدام با هدف شناسایی بانوان پژوهشگر و بررسی خلأهای موجود در زمینه تألیف کتاب و پژوهش برگزار می‌شود.
وی با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه این همایش گفت: 600 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این شمار 147 اثر به مرحله تفصیلی راه یافت و پس از ارزیابی در این مرحله نیز ۳۳ اثر به مرحله ارزیابی و در نهایت 12 اثر به مرحله کمیته علمی راه پیدا کردند.
معاون پژوهشی جامعه الزهرا ادامه داد: قرار است در مراسم اختتامیه این همایش از آثار برگزیده تجلیل و در نمایشگاهی به نمایش عموم گذاشته شود.
وی با اشاره به اینکه آثار در سه بخش مورد ارزیابی قرار گرفته است، تصریح کرد: در این همایش از 12 نفر در سه بخش به پاس زحماتشان قدر دانی می شود.
حقانی گفت: با وجود اینکه امسال برای نخستین بار نسبت به برگزاری این همایش اهتمام داریم زمینه‌هایی برای حضور شخصیت‌های علمی بانوان فراهم شد که در راستای برگزاری این همایش بانوانی شناسایی شدند که چندین کتاب تألیف و یا مقالات علمی متعددی را گردآوری کرده‌اند.
وی اضافه کرد: هدف اصلی ما توجه به آثار مکتوب بانوان و پژوهش‌های علمی آن‌ها و شناسایی نخبگانی است که در زمینه زن و خانواده گام‌های اساسی برداشته‌اند است.
معاون پژوهشی جامعه الزهرا ادامه داد: در این همایش ملی ۱۰۰ نفر از اساتید برتر سطوح عالی به ارزیابی آثار ارسالی به دبیرخانه پرداختند که در گروه های گوناگون مورد ارزیابی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار