مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش :

مهارت آموزی محور فعالیت کانون های فرهنگی تربیتی است

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان ، مهارت آموزی محور فعالیت کانون های فرهنگی تربیتی کشور قرار گرفته است.

کد مطلب: ۸۹۶۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مهارت آموزی محور فعالیت کانون های فرهنگی تربیتی  است

به گزارش ایرنا، علی رمضانی روز دوشنبه در آئین گشایش نمایشگاه کانون های فرهنگی تربیتی استان البرز که در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد، اظهار داشت: براین اساس تمام ساحت های تحول بنیادین آموزش و پرورش در فعالیت کانون های فرهنگی تربیتی لحاظ شده است.

وی تاکید کرد که برای شاداب سازی مدارس باید از توانمندی کانون های فرهنگی تربیتی فعال دراستان ها بهره گرفت.

رمضانی مهم ترین هدف آموزش و پرورش را در کانون های فرهنگی تربیتی دربرنامه هر دانش آموز یک مهارت دانست و خاطرنشان کرد:

کانون‌ها در این بخش با جدیت تمام پای کار آمده اند تا دانش آموزان در کنار تحصیل ، مهارت های زندگی را فراگیرند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 131 کانون فرهنگی و تربیتی در کشور فعال است ، بیان داشت : سالانه سه میلیون دانش‌آموز از خدمات آموزشی و مهارتی کانون ها بهره مند می شوند.

رمضانی یادآورشد: آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به کانون ها ی فرهنگی تربیتی در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی دارد که این مهم موجب رشد و پویایی کانون ها در کشور شده است.

وی از کانون های فرهنگی تربیتی به عنوان محیطی امن و با انگیزه در مسیر رشد دانش آموزان در ابعاد مختلف شخصیتی و ... نام برد و پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در محیطی آرام ، شادی بخش در کنار آموزه های دینی و مهارتی را از محورهای اصلی برنامه های این کانون ها در کشور برشمرد.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به ظرفیت های متنوع و مختلف کانون‌های فرهنگی تربیتی پرداخت و خاطر نشان کرد: در این مراکز استعدادهای دانش آموزان شکوفا شده و خلاقیت پروری در آینده سازان با دلسوزی مربیان با تجربه و متعهد شکل می گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آیین گفت: دستاوردهای دانش آموزان فعال درکانون های فرهنگی تربیتی این استان با هدف معرفی آنها و تشویق آینده سازان در قالب نمایشگاه ارائه شده است.

مسعود مهران نیا اظهارداشت : این نمایشگاه با مشارکت دانش آموزان و مربیان فعال در کانون های فرهنگی تربیتی البرز در کانون فرهنگی تربیتی شهید محمد حسین فهمیده کرج برپا شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی البرز در زمینه طراحی، خیاطی، گلدوزی، نقاشی روی پارچه، تابلو، رباتیک ، منتبت کاری، بافت، گیاهان گلخانه ای، عرقیات ، عروسک سازی ، زیور آلات ، ظروف سفالی ، سرامیک و شیشه ای، کیف و کفش دست دوز با چیدمانی زیبا و دیدنی به مدت 2 روز در کانون شهید فهمیده کرج در دید عموم گذاشته شده است.

در این آئین از مدیران کانون های فرهنگی تربیتی استان البرز تجلیل شد.

استان البرز 12 کانون فرهنگی تربیتی در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار