معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: طرح استانی شدن مجلس با لایحه جامع انتخابات در تعارض نیست

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس با لایحه دولت در تعارض نیست و امکان رسیدگی همزمان هر دوی آنها در مجلس وجود دارد.

کد مطلب: ۸۹۶۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: طرح استانی شدن مجلس با لایحه جامع انتخابات در تعارض نیست

حسینعلی امیری در گفتگو با مهر در خصوص لایحه جامع انتخابات گفت: این لایحه که با قید یک فوریت در جلسه سوم بهمن ماه در جلسه هیئت وزیران به تصویب رسیده بود با یک فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و همزمان هم نمایندگان طرحی را راجع به انتخابات داشتند که مقرر شد به هر دوی این پیشنهادهای قانونی بصورت توأمان رسیدگی شود.

وی ادامه داد: طرح اصلاح قانون انتخابات راجع به استانی شدن انتخابات است و دولت با اجرای آن موافق است، این طرح با لایحه دولت در تعارض و تناقض نیست.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با بیان اینکه امکان رسیدگی به طرح اصلاح پاره ای از مواد قانون فعلی انتخابات و لایحه جامع انتخابات در مجلس وجود دارد، اظهار کرد: از نظر آئین نامه داخلی مجلس و با توجه به بررسی لایحه بودجه، رسیدگی به طرح ها و لوایح دیگر براساس تشریفات خاصی صورت می‌گیرد که در حال حاضر در آن شرایط ویژه نیستیم.

امیری افزود: به محض اینکه لایحه بودجه از تصویب مجلس گذشت، طرح نمایندگان و لایحه جامع انتخابات دولت که با یک فوریت به مجلس ارسال شده توأمان رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص آثار تصویب لایحه جامع انتخابات بیان کرد: با تصویب این لایحه و تبدیل آن به قانون، قانون قبلی و تمام قوانین مربوط به انتخابات ملغی و بدون اثر خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار