مدیر کل آموزش و پرورش سمنان: سوادآموزی در روستاها نسبت به مناطق شهری استان رو به افزایش است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه در سال ۵۷ درصد باسوادی در روستا‌ها برای زنان ۳۷ درصد و برای مردان ۵۷ درصد بوده است، اعلام کرد که این رقم در سال ۹۶ برای مردان به ۸۸ درصد و برای زنان به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

کد مطلب: ۸۹۶۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش سمنان: سوادآموزی در روستاها نسبت به مناطق شهری استان رو به افزایش است

محمد دستورانی ضمن بیان اینکه با احتساب سواد آموزان نهضت در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان مشغول به تحصیل هستند، ابراز داشت: با توجه به اینکه سوادآموزی می‌تواند نقش مهمی در ارتقای پیشرفت یک کشور داشته باشد؛ لذا تحقق این مقصود به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که در سال ۵۵ از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری استان تنها ۵۷ درصد باسواد بودند، ابراز داشت: این در شرایطی که بر اساس سرشماری نفوس مسکن سال ۹۶ میزان بی‌سوادی در استان ۸.۵ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه میزان باسوادی در مناطق روستایی با شتاب بیشتری نسبت به مناطق شهری استان رو به افزایش است، تصریح کرد: در سال ۵۷ درصد باسوادی در روستا‌ها برای زنان ۳۷ درصد و برای مردان ۵۷ درصد بوده که این رقم در سال ۹۶ برای مردان به ۸۸ درصد و برای زنان به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

بزرگترین دشمن انسان، جهل اوست

دستورانی با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی، بزرگترین دشمن انسان، جهل اوست، گفت: بزرگترین خدمت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط رهبر کبیر انقلاب، با شعار ایران را مدرسه کنیم، برای از بین بردن جهل و نادانی و روشنگری در دورترین مناطق کشور انجام گرفت.

وی با بیان اینکه امروز بعد 40 سال انقلاب اسلامی، به یک جوان توانمند و یک بلوغ کامل در سن 40 سالگی رسیده و در نقطه ای قرار داره که در شرایط حاضر 5/98 درصد باسوادی داریم، گفت: وقتی جامعه ای باسواد شده و روشنگری در جامعه اتفاق می افتد، الزامات دیگری مترتب بر آن جامعه می شود برای اینکه مباحثی همچون مهاجرت اتفاق نیفتد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با بیان اینکه روستا مرکز تولید و آفریننده مرکز شهرهاست، افزود: به اعتقاد بنده، دل سپرده ترین انسان ها در نظام جمهوری اسلامی ایران به ولایت و نظام جمهوری و انقلاب اسلامی، روستاییان هستند که با دل پاک از همان اوایل، پای انقلاب بودند و هستند و خواهند بود. در منظومه انقلاب اسلامی، روستایی ها در مدار خودشان بهتر از هرکسی نقش آفرینی می کنند و نیاز به توجه دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار