برگزاری الگوی مهارت های برتر تدریس مربیان پیشتاز استان یزد

یزد (پانا) - تمرکز بر مهارت حرفه ای و ارتقای شایستگی مربیان پیشتاز از اهداف برگزاری جشنواره تدریس برتر است.

کد مطلب: ۸۹۶۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری الگوی مهارت های برتر تدریس مربیان پیشتاز استان یزد

سید حمید فلاح زاده معاون تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی استان یزد در روز یکشنبه در آیین افتتاحیه جشنواره الگوی تدریس برتر پیشتازان که با داوری 5 مربی پیشتاز در ناحیه دو یزد کلید خورد. هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای شایستگی، صلاحیت و مهارت حرفه ای مربیان دانست و گفت: با روش های سنتی نمی توان آموزش های تشکیلاتی را تغییر داد لذا باید در راستای نوین سازی شیوه های ارائه آموزش ها کوشید.

فلاح زاده در ادامه بیان داشت: برگزاری جشنواره برتر تدریس می تواند به خلق شیوه های نوین کمک کند.

در این جشنواره بر مهارت مربیان در قبل، حین و بعد از ارائه آموزش تاکید شده است.

فرآیند تعلیم و تربیت تشکیلاتی در نظام آموزشی ما دانش‌آموز محور است و در دنیای امروز باید تعلیم و تربیت را از روش سنتی به شیوه جدید تغییر و گرایش به گروه و کارهای گروهی را در دانش‌آموزان افزایش دهیم تا آنها بر اساس نیازهای امروز جامعه تربیت شوند.

وی با بیان اینکه سه بند تشکیلاتی همفکری، همدلی و همکاری در آموزش های تشکیلاتی وجود دارد عنوان کرد: امروز با دانش‌آموزانی مواجهیم که هر کدام نیازهای متفاوتی دارند و برای هر کدام باید الگوی تدریس مجزایی ایجاد کنیم و این امر نیاز به بررسی و برگزاری چنین جشنواره هایی را در بدنه سازمان دانش‌آموزی ایجاب می کند تا با در نظر گرفتن تمام تفاوت ها و احترام به دانش‌آموزانی همفکر، همدل و همکار تربیت کنیم.

در این جشنواره شرکت کنندگان به مدت 20 دقیقه در موضوع های متفاوت در حضور داوران تدریس می کنند.

این جشنواره در دو مرحله منطقه ای و استانی برگزار می گردد که مربیان در کلاس های آموزشی شرکت و با هم به رقابت می پردازند و در پایان به سه نفر مربی برتر استانی هدایای نقدی در خور توجه ای اهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار