جشن نوروز با حضور 12 سفیر در برج میلاد برگزار می شود

تهران (پانا) - جشن جهانی نوروز 9 اسفند ماه با حضور 12 سفیر از کشورهای حوزه ثبت جهانی نوروز، در برج میلاد تهران برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۹۶۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
جشن نوروز با حضور 12 سفیر در برج میلاد برگزار می شود

به نقل از ایرنا از روابط عمومی برج میلاد تهران، علی درویش پور مدیرعامل برج میلاد در این باره اظهارداشت: این برنامه با محوریت اهمیت فرهنگی ثبت جهانی نوروز که نماد همبستگی منطقه‌ای و نشان دهنده قدرت فرهنگ در ایجاد همدلی بین کشورهاست، در سالن همایش‌های بین‌المللی این برج برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه جشن جهانی نوروز با همکاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در ایران و برج میلاد برگزار می شود توضیح داد: این مراسم با حضور سفرای 12 کشور عضو پرونده ثبت جهانی نوروز شامل ایران ،ترکیه، آذربایجان، هند، پاکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان، ترکمنستان و عراق برگزار می شود.
درویش پور گفت: درجشن نوروز سه گروه موسیقی از کشورهای ایران، افغانستان و آذربایجان هنرنمایی می کنند.
وی اضافه کرد: همچنین 12 کشور حوزه ثبت جهانی نوروز، سفره های هفت سین کشورهای خود را در این مجموعه پهن می کنند تا با فرهنگ نوروزی یکدیگر آشنا شوند.
مدیرعامل برج میلاد تهران ادامه داد: سه گروه نوروزخوانی نیز به بازخوانی این آیین سنتی و باستانی خواهند پرداخت.
وی همچنین به اهدای نشان نوروز به دکتر میرشکاری پژوهشگری که پرونده ثبت جهانی نوروز را گردآوری کرده است اشاره و بیان کرد: در این مراسم قرار است در کنار سفرای کشورهای مختلف از تمبر نوروز نیز رونمایی شود.
درویش پور با بیان اینکه سفره هفت سین ایرانی در لابی مرکز همایش های برج میلاد پهن می شود عنوان کرد: نمایشگاه عکس نوروز ملل نیز همزمان با جشن جهانی نوروز در لابی مرکز همایش های برج میلاد افتتاح خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار