غلامرضا خاکی: ما در ایران با مشکلی به اسم مجمع الجزایر فرهنگی مواجه هستیم و همین کار ما را سخت کرده است

تهران (پانا) - استاد مدیریت دانشگاه تهران گفته است که ما در ایران با مشکلی به اسم مجمع الجزایر فرهنگی مواجه هستیم و همین کار ما را سخت کرده است.

کد مطلب: ۸۹۶۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
غلامرضا خاکی: ما در ایران با مشکلی به اسم مجمع الجزایر فرهنگی مواجه هستیم و همین کار ما را سخت کرده است

غلامرضا خاکی استاد مدیریت دانشگاه تهران در همایش ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت که صبح امروز در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، درباره تاثیرات تحولات علوم انسانی بر نظریه‌ها و مدل‌های نوین سازمانی گفت: حوزه مدیریت از خودش چیزی ندارد و منتظر دستاوردهای سایر رشته‌های علوم انسانی از جمله علوم اقتصادی، سیاسی و جامعه‌شناسی و ... است. در علوم سیاسی نظریه‌ های گوناگون دولت مطرح می‌شود و بعد وارد مدیریت دولتی می‌شود تا بتوانیم کاری انجام دهد. علم مدیریت می‌تواند از دستاوردهای دیگر رشته‌ها استفاده کند و به واقعیت در نهادهای مختلف تبدیل کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر هر علمی از جمله سیاست، فلسفه و ... در یک جامعه ضعیف باشد، بالطبع مدیریت هم نمی‌تواند کاری انجام دهد. دانش مدیریت مولود فلسفه پراگماتیستی است که فلسفه آمریکایی است. علم مدیریت فرآیندی برای نظریه‌پردازی و تکنیک‌سازی است تا از طریق آن تحول ایجاد کنیم. علم مدیریت به ما می‌گوید چگونه تغییر ایجاد کنیم ولی اگر آن را نفهمیم این علم مثلا در ایران معنایش فقط تغییر دادن و عوض کردن آدم‌ها می‌شود.

خاکی اضافه‌کرد: تنها دانشی که شبیه به مدیریت است پزشکی است.علت اینکه مدیریت به حایی نمی‌رسد چون دانش مشاوره نداریم. دانش مدیریت جهانی است. ما در ایران با مشکلی به اسم مجمع الجزایر فرهنگی مواجه هستیم و همین کار ما را سخت کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: اگر دانش‌های مختلف علوم انسانی تقویت شوند مطمانا دانش مدیریت هم قوی می‌شود و به این ترتیب تغییر و تحول بهتر و درست‌تر اتفاق می‌افتد. دانش مدیریت کندو است که زنبورها (پژوهشکران) به سراغ گل‌ها (علم‌های دیگر) و در کندو پردازش انجام می‌شود. اینکه از کندو تغییر مناسبی بیرون نمی‌آید به این دلیل است که از گل‌های جامعه چیز تازه‌ای بیرون نمی‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار