کانون روزنامه نگاران فرهنگی کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

کرمانشاه (پانا) - مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: کانون روزنامه نگاران فرهنگی این استان راه‌اندازی می شود.

کد مطلب: ۸۹۶۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کانون روزنامه نگاران فرهنگی کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

جلیل آهنگرنژاد در جمع تعدادی از فرهنگیان هدف از راه اندازی کانون روزنامه نگاران فرهنگی را بهره‌مندی ازقلم، آرا و دیدگاه‌های فرهنگیان روزنامه نگار در این استان عنوان کرد.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به توانمندی فرهنگیان استان در عرصه‌ی نویسندگی، گفت: یکی از مهمترین اصول مغفول در این دایره، عدم بهره‌مندی سیستماتیک و حرفه‌ای از اهل قلم شاغل در زیرمجموعه‌های فرهنگی است که همین امر موجب هدررفت توانمندی ها و قابلیت های چشمگیر ایده‌پردازان نویسنده در چنین اداراتی شده است.

آهنگرنژاد افزود: یکی از گوهرهای گمشده در ادارات فرهنگی از دهه های پیش تا کنون، نادیده گرفتن کارکنان خلاق اهل قلم بوده است. اگر توان این فرزانگان به یاری مدیریت فرهنگی بیاید، می توان بسیاری از گره های کاری، اداری و راهبردی را باز کرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین سیستم اداری آموزشی کشور همواره از این پتانسیل ها بی بهره نبوده، اما به دلیل فقدان برنامه های راهبردی در چرخه مدیریت برای بهره مندی از توان نویسندگانش، فرهنگیان اهل قلم راهکارهای شخصی برگزیده اند که در جای خود قابل تقدیر و تحسین است و نمونه مهم آن حضور موفق این افراد در مطبوعات کرمانشاه و به طور گسترده تر در گستره‌ فرهنگی کشور است.

آهنگرنژاد افزود: هیچ اهل قلمی به اندازه‌ نویسندگان فرهنگی نمی تواند تمام قد افق های روشن آینده‌ی این نظام آموزشی را ترسیم نماید، چرا که بسیاری از آنها سال ها در کف کلاس ها هم با مشکلات این مجموعه بزرگ آشنا بوده اند و هم با درک همه شرایط، می توانند با ارائه ی راهکارها و ایده‌های خلاقانه در حل مشکلات، گره گشایی کنند.

رییس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: به همین منظور و برای بهره مندی از دیدگاههای صاحبان قلم در عرصه های روزنامه نگاری مکتوب و مجازی در حال راه اندازی «کانون روزنامه نگاران فرهنگی استان کرمانشاه» هستیم و امیدواریم با شکل گیری چنین کانونی، فرهنگیان استان بتوانند برای رفع مشکلات احتمالی نظام آموزشی راهکارها و ایده‌هایی نوین ارائه کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار