در گفت وگو با پانا:

رئیس اتاق اصناف تهران:‌ فروش‌های فوق‌العاده باید واقعی باشند

طرح تشدید بازرسی اصناف تا ۲۰ فروردین ادامه دارد

تهران (پانا) - رئیس اتاق اصناف تهران می‌گوید طرح تشدید بازرسی اصناف از اول اسفند آغاز شده و تا 20 فروردین ادامه دارد و بازار به طور کامل رصد می‌شود تا فروش‌های فوق‌العاده واقعی باشند.

کد مطلب: ۸۹۶۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتاق اصناف تهران:‌ فروش‌های فوق‌العاده باید واقعی باشند

قاسم نوده‌فراهانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درباره برنامه اتاق اصناف برای نظارت بر بازار شب عید گفت: «اصناف تنها توزیع‌کننده کالاهایی هستند که در بازار وجود دارد و در تولید و تامین نقشی ندارند. اگر کالاها هر روز یک قیمت است به حوزه توزیع مرتبط نیست. البته اگر گران‌فروشی در بخش توزیع انجام شود، قابل رصد و کنترل است.»

وی افزود: «واحدهای صنفی در بخش توزیع کالایی را که خریداری می‌کنند باید براساس فاکتور رسمی باشد و هرساله ضریب سود آنها در کمیسیون سود وزارت امور اقتصادی و دارایی تصویب، کارشناسی و ابلاغ می‌شود.»

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: «طبق قانون نظام صنفی هیچ فروشگاهی در سطح شهر نباید بدون فاکتور رسمی اقدام به تهیه مواد و محصولاتی کند که قرار است در فروشگاه او عرضه شود.»

وی ادامه داد: «فاکتور خرید همراه با سود معین قیمت کالا برای عرضه است و رصد و کنترل آن توسط بازرسان اصناف کار دشواری نیست. افرادی که مرتکب گران‌فروشی می‌شوند افرادی هستند که پرونده‌های آنها در حوزه‌های تعزیراتی موجود است.»

نوسان قیمت‌ها در بازار ربطی به اصناف ندارد

نوده‌فراهانی گفت:‌ «نوسان قیمت‌ها در بازار ربطی به اصناف ندارد و تنها در آن بخشی که اصناف بیش از حاشیه سود معقول بر فاکتورهای خرید گران‌فروشی داشته باشند قابل برخورد توسط بازرسان اصناف خواهد بود.»

وی ادامه داد:‌ «برای بازار شب عید قرار است از فروش فوق‌العاده و حراج فصلی استفاده شود. بازار در رکود است و از اتحادیه‌های مذکور خواسته شده است که حراج‌ها و فروش‌های فوق‌العاده واقعی باشد.»

رئیس اتاق اصناف تهران گفت:‌ «همچنین از اتحادیه‌ها خواسته شده است که بر فروش فوق‌العاده هر فردی که درخواست فروش فوق‌العاده دارد نظارت شود تا تخفیف واقعی باشد.»

وی درمورد فروش بهاره نیز گفت: «به اصناف قول داده‌ شده است که به دلیل رکودی که در بازار کالاها وجود دارد فروش بهاره برگزار نشود و واحدها از فروش فوق‌العاده برای فروش بیشتر استفاده کنند. البته به دلیل تاکید استاندار تنها یک نمایشگاه بهاره و در یک نقطه از شهر برگزار خواهد شد.»

نوده‌فراهانی گفت:‌ «طرح تشدید بازرسی با حضور 300 بازرس اصناف از ابتدای اسفند تا 20 فروردین بر قیمت‌ کالاها در بازار نظارت خواهند کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار