مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : برخورد قانونی با تهدید کنندگان سلامت دانش آموزان

بیرجند(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بااعلام این خبرافزود: با افرادی که امنیت و سلامت دانش آموزان را به مخاطره اندازند، طبق قانون برخورد شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

کد مطلب: ۸۹۶۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : برخورد قانونی با تهدید کنندگان سلامت دانش آموزان

محمد علی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی واقعی صبح امروز در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان اظهار کرد: سلامت جسم و جان و روان دانش آموزان خط قرمز آموزش و پرورش استان است.

اوبا اشاره به حادثه تلخ جان باختن دانش آموز کلاس اول ابتدایی بر اثر سهل انگاری راننده سرویس مدرسه، خطاب به مدیران تصریح کرد: باید با رعایت بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه و نظارت جدی بر فعالیت سرویس های مدارس و تعامل سازنده با پلیس راهور و شهرداری ها مانع از تکرار چنین حوادث تلخ و ناگوار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت 22 شرکت حمل و نقل با 235 خودرو؛ اعم از اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری، به عنوان پیمانکار سرویس های دانش آموزی در 4 شهرستان بیرجند، قاین، طبس و فردوس، خاطر نشان کرد: با توجه به بررسی های بعمل آمده تمامی این شرکت ها مورد تأیید سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: در سایر شهرستان ها که فاقد شرکت پیمانکاری می باشند، نمایندگان اولیا برابر قرارداد تیپ مورد تأیید آموزش و پرورش با اشخاص حقیقی(راننده) قرار داد منعقد می نمایند.

واقعی با اشاره به جابجایی روزانه 4 هزار و 438 دانش آموز دخترو پسر توسط سرویس های مدارس در استان، ادامه داد: مطابق شیوه نامه حمل و نقل دانش آموزی و قرار داد، شرکت ها ی پیمانکار علاوه بر استفاده از رانندگان موجه و دارای صلاحیت، موظفند یک نفر به عنوان مراقب زن ، برای سرویس دانش آموزان دختر و یک نفر مرد برای دانش آموزان پسر، در سرویس های جمعی شامل ون، اتوبوس و مینی بوس مدارس بکار گیری نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین پیمانکاران موظف هستند در صورت تغییر خودرو و یا راننده ضمن جایگزینی خودرو و راننده صلاحیت دار از مراجع قانونی، مراتب را کتبا به مدیر مدرسه نیز اعلام نمایند.

دبیر شورای آموزش و پرورش با اشاره به روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز بر حفاظت فیزیکی و صیانت از اموال آموزش و پرورش تأکید کرد و ادامه داد: به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار چهار شنبه آخر سال مدیران محترم و مربیان مدارس در مراسم آغازین و 10 دقیقه پایان تدریس به روشنگری و آموزش دانش آموزان بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار