گشایش فاز نخست مرکز آموزشی و فرهنگی پیشتازان سازمان دانش آموزی در جزیره شهید بهشتی تالاب بندرانزلی

انزلی (پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مرکز آموزشی و فرهنگی پیشتازان سازمان دانش آموزی برای اولین بار در استان، به منظور حفظ و ارتقای فرهنگ زیست محیطی توسط سازمان دانش آموزی استان گشایش یافت.

کد مطلب: ۸۹۶۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
گشایش فاز نخست مرکز آموزشی و فرهنگی پیشتازان سازمان دانش آموزی در جزیره شهید بهشتی تالاب بندرانزلی

نادر جهان آرای در مراسم افتتاح این مرکز آموزشی با بیان ویژگی های طبیعی انزلی در ارتقای اکوسیستم منطقه و استان اظهار داشت: این مدرسه در زمینی به وسعت بیش از یک هکتار بنا شده و شامل: برج نمایش، سکوی فعالیت های آموزشی، جنگل حواصیل و سالن آموزشی است. وی در ادامه با قدردانی از حمایت های استاندار محترم در احیای تالاب انزلی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در تعمیق آموزه های زیست محیطی در بین دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارد و حضور دانش آموزان و معلمان در این مدرسه در گسترش این مفاهیم موثر خواهد بود. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اذعان به حضور مسئولانه تیم کارشناسی جایکا در پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی و تجربه مفید مرکز آموزشی و زیست محیطی سلکه خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در زمینه های مختلف زمینه مشارکت افراد و گروههای فعال در خصوص احیای تالاب انزلی را فراهم نماییم.

آئوکی مشاور ارشد تیم کارشناسی جایکا در ایران نیز در این آیین گفت:مرکز آموزشی و فرهنگی پیشتازان سازمان دانش آموزی بر اساس آموزش های تجربه محور آغاز به کار نموده که بر اساس آن دانش آموز به خوبی از محیط زیست خود استفاده می کنند. وی با اشاره به فعالیت پایگاه سلکه از سال 2005 خاطرنشان کرد: بازدید 3 هزار دانش آموز از این مرکز، تألیف کتاب کمک درسی لاله ی تالابی بخشی از این فعالیت های این دوره است. آئوکی در ادامه به برخی از ویژگی های مدرسه طبیعت اشاره کرد و گفت: نزدیکی به تالاب انزلی، پناهگاه مناسب برای پرندگان و وجود برخی تجهیزات مانند: دوربین های مختلف، تلسکوپ، میکروسکوپ، تلویزیون و کتاب های علمی این مدرسه را برای آموزش دانش آموزان واجد شرایط نموده است.

مرکز آموزشی و فرهنگی پیشتازان سازمان دانش آموزی تالاب انزلی با همکاری آزانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا)، به منظور ترویج فعالیت های آموزشی و ارتقای آگاهی عمومی احداث شده است. در این مکان دانش آموزان و عموم مردم می توانند از طریق برنامه های آموزشی زیست محیطی تجربه محور به مطالعه و مشاهده تالاب از نزدیک بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار