شورای مدیران مستقل ابتدایی و راهبران آموزشی -تربیتی آموزش و پرورش دیواندره برگزار شد

دیواندره(پانا)-کریمیان معاون آموزشی آموزش و پرورش دیواندره مدیران آموزشی لازم است با بهره گیری از مهارت های ادراکی، انسانی ، فنی و عقلانیت زمینه تحقق اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت را فراهم کنند.

کد مطلب: ۸۹۶۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
شورای مدیران مستقل ابتدایی و راهبران آموزشی -تربیتی  آموزش و پرورش دیواندره برگزار شد

با حضور معاون آموزشی آموزش و پرورش دیواندره، شورای مدیران مستقل ابتدایی و راهبران آموزشی -تربیتی برگزار شد.

کریمیان معاون آموزشی آموزش و پرورش دیواندره با بیان این نکته که آموزش و پرورش هویت جمعی دارد؛ و هر موفقیتی مرهون زحمات هر سه رکن آن است؛ در خصوص نقش حساس مدیران عنوان کرد: شما مدیران حلقه ی ارتباط صف و ستاد هستید؛ که با تعهد، دلسوزی، پشتکار و داشتن برنامه و هدف زیر مجموعه خود را در مسیر موفقیت و پیشرفت هدایت می کنند.

وی در ادامه همین بحث خاطر نشان کرد: امروزه مدیریت یکی از شاخص های مورد توجه کشور های پیشرفته است؛ و اگر این مدیریت مربوط به حوزه تعلیم و تربیت باشد اهمیت آن دو چندان می شود؛ لذا مدیران آموزشی لازم است با بهره گیری از مهارت های ادراکی، انسانی ، فنی و عقلانیت زمینه تحقق اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت را فراهم کنند؛ و انتظارات نقش خود را به سر انجام مطلوب برسانند.

کریمیان در این جلسه خطاب به مدیران عنوان کرد: زمانی ما خواهیم توانست به موفقیت دست پیدا کنیم و زمینه تحقق اهداف را فراهم نماییم که توقعات و انتظارات را با شرایط متناسب سازیم؛ چون توقعات و انتظارا ت خارج از عرف بزرگترین مانع تحقق اهداف است؛ لذا لازم است با داشتن تعهد اخلاقی و انتظارات منطقی و منصفانه در مسیررشد و ترقی سیستم گام برداریم.

معاون آموزشی آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای گستردگی فعالیت است و همین امر سبب ایجاد چالش هایی خواهد شد؛ در خصوص رفع این چالش ها عنوان کرد: افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی با بهره گیری ازنیروی انسانی توانمند، توجه به خلاقیت و نو آوری، بهره گیری از فرصت ها و امکانات سایر دستگاهها ،عمل به جای گفتار، برنامه ریزی و فعالیت محاسبه شده در جهت رشد دانش آموزان،تربیت اجتماعی آنان و سلامت خانواده ها از جمله راهکارهایی است که با آن می توان چالش پیش رو نظام تعلیم و تربیت را رفع کرد.

گفتنی است در این نشست دو نفر از پیشکسوتان حوزه تعلیم و تربیت نیز حضور داشتند؛ که به ارائه تجارب خود در این حوزه و همچنین بیان رویکردهای نوین آموزشی-تربیتی منطبق با اهداف اسناد فرادستی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار