کلیات اصلاحیه مصوبه مربوط به برج باغ‌ها به تصویب رسید

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلیات اصلاحیه مصوبه مربوط به برج باغ‌ها را تصویب کردند.

کد مطلب: ۸۹۶۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کلیات اصلاحیه مصوبه مربوط به برج باغ‌ها به تصویب رسید

موضوع بررسی لایحه «اصلاحیه مصوبه دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری تهرن (پیوست سوم سند طرح جامع تهران) یکی از موضوعات این جلسه شورای شهر تهران بود که کلیات آن با ارائه گزارش کمیسیون معماری و شهرسازی و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به مرحله نقد و نظر اعضای شورای شهر تهران گذاشته شد.

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این طرح عنوان کرد: اینکه حفظ باغات و فضای سبز باید اولویت مدیریت شهری باشد در عمل نشان داده شده است اما این لایحه نشان می‌دهد که ما داریم این مصوبه را بر اساس حقوق مالکانه و انتفاع شخصی مصوب می‌کنیم و این در حالی است که همواره مصوبه پیشین را به خاطر داشتن چنین دیدگاهی سرزنش می‌کنیم.

وی اظهار کرد: همه مردم شهر نسبت به باغات شهرشان حق دارند و اجرای چنین مصوبه‌ای ما را به سمت محو شدن باغات از شهر پیش می‌برد و این در حالی است که ما می‌توانیم یک استراتژی جدیدی در این زمینه بیاندیشیم.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در موافقت با این لایحه اظهار کرد: این لایحه از موضوعات حساس و پرکار شورا به حساب می‌آید و ما باید منافع مالکان را همراستا کنیم.

وی اظهار کرد: ما اگر هر نوع فعالیتی را در باغ ممنوع کنیم، نمی‌توانیم موجب حفظ باغ شویم بلکه باید مالک منتفع شود تا باغ را به این وسیله حفظ کنیم از این روی است که ما داریم مقدار زیادی از زیربنا را می‌گیریم و در ازای آن تعدادی از فعالیت‌های سود آور را برای آن تعریف می‌کنیم.

احمد مسجد جامعی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در همین زمینه بر ضرورت نگاه کل نگر برای حفظ باغات تاکید کرد و گفت: با ارائه طرح‌های موضوعی نمی‌توانیم این باغات را حفظ کنیم. یکی از مشکلات اساسی در اجرای مصوبه شورا است که باید نظارت را در این زمینه افزایش دهیم.

مسجد جامعی با بیان اینکه دیگر مشکل موجود هزینه بالای نگهداری باغ نسبت بلکه تخریب آن است بر حفظ حقوق مالک برای حفظ باغ تاکید کرد.

وی همچنین اظهار کرد: می‌‌توان به مانند باغات اصیل ایرانی اجازه ساخت در حد کوشک در باغات شهر را داد.

در نهایت کلیات این لایحه با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید و پس از آن اعضای شورای شهر تهران به بررسی جزئیات لایحه پرداختند و پس از یک بار تمدید وقت جلسه، بررسی ادامه جزییات لایحه به جلسه بعدی موکول شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار