معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

طراحی سیمای مدارس ابتدایی باید بر اساس سند تحول بنیادین باشد

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در جمع معاونان آموزشی استان، تفکر و عقلانیت را دو کلیدواژه‌ی محوری جهت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مدیران برشمرد و طراحی سیمای مدارس را بر اساس سند تحول بنیادین اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۹۶۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
طراحی سیمای مدارس ابتدایی باید بر اساس سند تحول بنیادین باشد

ناهید فضلی، معاون آموزش ابتدایی استان در جمع معاونان آموزشی استان، آغاز سخن را با حدیثی از امام جعفر صادق ( ع) مزین کرد و گفت: «هر کس تعقل نکند، رستگار نشود و تعقل بدون دانش میسر نگردد.

معاون آموزش ابتدایی استان، دو کلیدواژه‌ی تعقل و همچنین تعقل دانش‌بنیان را اساس تصمیم‌گیری مدیران در تمامی سطوح آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: عقلانیت و پرورش تفکر، باید سرلوحه‌ی کار معاونان آموزشی باشد که ذهن مدیران مدارس را برای تصمیم‌گیری و حرکت به سمت مدرسه‌محوری پرورش دهند؛ زیرا در دنیای غیر حتمی و غیر یقینی کنونی، مدیران باید در لحظه بتوانند تصمیم بگیرند و هم‌چنین پیامد تصمیم‌های خود را کنترل کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: سیمای مدارس ابتدایی را بر اساس سند تحول بنیادین طراحی کنید و با اشاره به ویژگی‌های مدرسه در سند تحول، افزود: باید تجربیات مدرسه‌ای با تجربیات زندگی دانش‌آموزان مرتبط و نزدیک باشد. دیوارهای مدرسه را به سمت زندگی بگشاییم و مراقب عناصر و عوامل مخل و نامطلوب باشیم و با پالایش و زدودن مخاطرات و عوامل ناخوشایند و استرس‌زا، چهره‌ی زیبای مدارس ابتدایی را بر اساس سند تحول بنیادین ترسیم کنیم.

فضلی، ضمن تشکر از همه‌ی معاونان محترم آموزشی جهت تغییر چهره‌ی آموزش در مدارس ابتدایی استان، خواهان تغییر سیمای مدارس ابتدایی شد که معاونان شهرستان‌ها و مناطق، گفتمان‌سازی ذهنیت فلسفی را به عنوان مقدمه‌ای برای تغییر سیمای مدارس ابتدایی شروع کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار