آب مازاد سدهای پیرانشهر و بوکان به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد

ارومیه(پانا)- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از آغاز رهاسازی آب مازاد سدهای پیرانشهر و بوکان به دریاچه ارومیه خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۶۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آب مازاد سدهای پیرانشهر و بوکان به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد

کیومرث دانشجو در خصوص جزییات این طرح اظهارداشت: در طی این عملیات، آب از طریق سامانه انتقال آب سد مخزنی سیلوه، کانال جلدیان، سد چپرآباد، رودخانه کانی رش و رودخانه گدار به پیکره دریاچه ارومیه منتقل می شود.

وی ادامه داد: با رهاسازی آب، مناطق پایین دست سد و مسیر انتقال در رودخانه های مذکور تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و از عموم مردم و ساکنان محلی خواست ضمن رعایت نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه ها خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین مرحله سوم عملیات رهاسازی آب از سد بوکان با دبی ۷۰ متر مکعب در ثانیه از طریق مسیر رودخانه زرینه رود و کانال اتصال زرینه رود به سیمینه رود به پیکره اصلی دریاچه ارومیه در حال انجام است.

وی افزود: در مرحله اول و دوم رهاسازی از سد بوکان به میزان ۱۹۴ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد و براساس ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران رهاسازی آب از این سد در مرحله سوم نیز تاسقف ۱۵۰ میلیون متر مکعب بدون توقف ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی یاد آور شد: کشاورزان منطقه در راستای حمایت از برنامه های احیای دریاچه ارومیه از برداشت های غیر مجاز آب در طول مسیرها برای اهداف زراعی خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار