سرپرست گروه ریتارد اظهار کرد:

سرقت قطعه های تنظیم شده گروه موسیقی ریتارد توسط یکی از اعضای سابق این گروه

همدان (پانا)‌‌‌‌‌‌‌ - گروه ریتارد اولین گروه تلفیقی سبک راک در استان همدان که در سبک تلفیقی سمفونیک راک فعالیت می کند متشکل از ۱۲ نوازنده است که سازهای زهی آرشه ای، زخمه ای، بادی و کوبه ای را می نوازند، این گروه در جشواره شب های موسیقی هگمتانه با کسب بالاترین امتیاز و قرار گرفتن در سطر جدول، منتخب جشواره شد.

کد مطلب: ۸۹۶۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
سرقت قطعه های تنظیم شده گروه موسیقی ریتارد توسط یکی از اعضای سابق این گروه

* سرپرست گروه ریتارد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هنری پانا خود را اینگونه معرفی کرد:

ارسلان بختیاری هستم نوازنده ساز درام و سرپرست گروه ریتارد فعالیت حرفه ای خود در زمینه موسیقی را از سال ۱۳۸۷ شروع و از سال ۱۳۹۰ اقدام به تشکیل چند گروه موسیقی در سبک های متفاوت کرده ام که در نهایت موفق به تأسیس گروه ریتارد در شهریور ماه سال ۱۳۹۶ شده ام.

*در مورد گروه ریتارد و فعالیت های آن توضیحاتی بفرمایید؟

در ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۷ گروه ریتارد برای اولین بار در دانشگاه فرهنگ و هنر شماره ١ استان همدان به روی صحنه رفت و آثاری از گروه های فاخر دنیا را در سبک راک به اجرا درآورد و این اولین اجرای راک در همدان بود که با استقبال بی نظیری مواجه شد. گروه ریتارد که در روزهای اخیر موفق شده است منتخب جشواره شب های موسیقی هگمتانه شود در جشنواره موسیقی فجر و در روز دوشنبه 6 اسفندماه قطعه های خود را در سبک تلفیقی سمفونیک راک اجرا خواهد کرد. گروه ریتارد بعد از یک سال فعالیت، موفق شد در انجمن موسیقی استان همدان به رسمیت ثبت شود و به عنوان یک گروه رسمی فعالیت حرفه ای خود را شروع کند.

گروه ریتارد در سال آینده یک کنسرت شخصی برگزار خواهد کرد و این قول را به مخاطب های این سبک از موسیقی می دهیم که بتوانند از این به بعد شاهد کنسرت های راک در استان همدان باشند.

*علت تغییر اعضای گروه چیست؟
در کارهای تیمی همیشه کار سخت تر و عملکرد ضعیف تر است به عنوان مثال در ورزش های تیمی شاهد مشکلات عدیده ای هستیم در حالی که در ورزش های انفرادی پیروز و موفق به کسب مقام های مختلف جهانی شده ایم، به همین علت وقتی با یک گروه ۳۰ نفری مواجه هستیم در اصل با ۳۰ طرز فکر متفاوت و ۳۰ هدف متفاوت مواجهیم و سامان دهی و هدفمند کردن ذهن این تعداد به شدت کار سخت و انرژی گیری است و نیاز به قدرت مدیریتی بالایی دارد که به مراتب هرچه این تعداد بالاتر می رود کنترل شرایط برای مدیر و رهبر مجموعه سخت تر می شود بنابراین من به عنوان سرپرست، بعد از اجرای آخر گروه تصمیم به حذف سمفونیک از راک گرفتم و قصد داشتم سبک گروه را تغییر دهم و از حالت تلفیقی خارج کنم که در نهایت با مشورت سران گروه در جلسه ای که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که از هر خانواده ساز یک نوازنده نگه داریم و گروه ریتارد با سبک تلفیقی سمفونیک راک به مسیر خود ادامه دهد.

*مسائل و مشکل های گروه ریتارد چیست؟

مسئله ای که این روزا ذهن بچه های ریتارد را به خودش مشغول کرده این است که همه تجهیزات و قطعه های تنظیم شده از سوی سرپرست گروه ریتارد توسط یکی از اعضای قبلی این گروه به سرقت رفته است و گروه هایی در شهرهای اطراف با نام ریتارد تشکیل شده که حتی خلاقیت تغییر نام گروه را نداشته اند و متأسفانه همه قطعه هایی که توسط شخص بنده تنظیم شده را از طریق یکی از اعضای سابق گروه به دست آورده اند و بدون پرداخت هزینه از آن ها استفاده می کنند که اسم این کار چیزی جز سرقت نیست.

در ضمن گروه ریتارد فقط در استان همدان مشغول به فعالیت است و من به عنوان سرپرست گروه اعلام می کنم که فعالیت دیگر گروه های هم نام ربطی به بنده و گروه اصلی ندارد و فقط اعضایی از طرف ما مورد تأیید هستند که نام آن ها در سایت رسمی ریتارد و صفحه اصلی گروه در اینستاگرام منتشر شده است.

*هدف ریتارد برای آینده چیست؟

هدف ما برای آینده فرهنگ سازی و ترویج این سبک از موسیقی در استان همدان است و گروه ریتارد جزء اولین ها در اراِئه سبک راک خواهد بود با توجه به این که ریتارد امسال در جشنواره شب های موسیقی هگمتانه شرکت کرد امیدوارم سال آینده شاهد افزایش تعداد گروه های راک در جشنواره ها باشیم.

سرپرست گروه ریتارد در این مصاحبه به ذکر نکات و سؤالاتی در زمینه موسیقی راک پرداخت که به این شرح است:

واقعاً برایم جای سؤال است اگر زمانی ریتارد تصمیم بگیرد فعالیت خود را به هر دلیلی متوقف کند آیا باید یک سبک موسیقی در استان همدان از بین برود؟ و یا نوازنده هایی که در سبک راک در شهرستان ها به صورت انفرادی درحال فعالیت هستند و می خواهند وارد این عرصه شوند باید فعالیت خود را چگونه آغاز کنند؟
ارسلان بختیاری در پایان با بیان این که به عنوان تنها نماینده سبک راک در جلسات سرپرست گروه های استان با رئیس انجمن موسیقی همدان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور داشته و از این سبک دفاع کرده اظهار کرد: من در این جلسات شاهد اتحاد مسئولان و هنرمندان در سبک های سنتی و پاپ بودم و همه تلاشم این است که موسیقی راک نیز به جشنواره راه پیدا کند و به امید روزی هستم که شاهد ترویج و فرهنگ سازی سبک موسیقی فاخر راک در همدان و اتحاد، بین نوازندگان این سبک از موسیقی باشیم.

ستاره معبودی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار