تعداد تخت‌های بیمارستانی آذربایجان غربی به ۵۵۰۰ عدد افزایش می‌یابد

ارومیه(پانا)-رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی دولت و با اتمام پروژه‌های بیمارستانی در حال احداث در استان تا سال ۱۴۰۴ تعداد تخت‌های بیمارستانی این استان به ۵۵۰۰ عدد افزایش پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۸۹۶۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تعداد تخت‌های بیمارستانی آذربایجان غربی به ۵۵۰۰ عدد افزایش می‌یابد

جواد آقازاده با اشاره به عزم دولت در ارتقا شاخص‌های بهداشت و درمان در آذربایجان غربی اظهار داشت: هم اینک چند بیمارستان مجهز در شهرهای مختلف استان در حال احداث است که از آن جمله بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان شهر ارومیه است که با آغاز بهره‌برداری از آن تحول مهمی در رسیدگی به بیماری‌های زنان اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌های جدیدی نیز در شهرهای بوکان، خوی، میاندوآب و پیرانشهر نیز در دست احداث است که هر کدام از آنها نوید بخش ارتقا شاخص‌های بهداشت و درمان در شهرهای گوناگون هستند.

آقازاده گفت: در آذربایجان غربی سه هزار و 750 تخت بیمارستانی فعال وجود دارد که این تعداد تا سال 1404 به پنج هزار و 500 تخت افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی اظهار داشت: هم اکنون متوسط تخت بیمارستانی در استان 1.2 به ازای هر یک هزار نفر است اما با اتمام طرح‌های بیمارستانی جدید این میزان به 1.7 به ازای هر یک هزار نفر خواهد رسید.

آقازاده با تشریح روند احداث، تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان آیت الله خویی در شهرستان خوی گفت: دانشگاه علوم پزشکی در سال 91 این بیمارستان را با 25 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفت و در 6 سال گذشته تمام همت خود را برای راه‌اندازی آن بکار گرفته و هم‌اینک این پروژه به 98 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی تصریح کرد: مشکلات مالی مانع از آن شد که این بیمارستان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد اما به فضل الهی در هفته سلامت سال 98 این مجموعه را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

آقازاده گفت: در شمال استان بیمارستان کمتری وجود دارد اما با بهره‌برداری از بیمارستان آیت‌الله خویی که 20 بخش مختلف و متنوع دارد بسیاری از کمبودهای کنونی شمال آذربایجان غربی رفع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار