حضور بطحایی در جلسه شورای دبیران هنرستان کشاورزی شهید رجایی سرابله

وزیر آموزش و پرورش یک نهال بلوط از دانش‌آموزان هدیه گرفت و یک نهال نارنج هم در این هنرستان کاشت

ایلام(پانا) - جلسه شورای دبیران هنرستان کشاورزی شهید رجایی شهرستان چرداول با حضور وزیر آموزش و پرورش در هنرستان فنی باقرالعلوم شهر سرابله برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۶۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور بطحایی در جلسه شورای دبیران هنرستان کشاورزی شهید رجایی سرابله

سیدمحمد بطحایی در این نشست با ابراز خوشحالی از حضور در جمع دبیران شهرستان چرداول گفت: «مسائل آموزش و پرورش پیچیده‌تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم و مشکلات به هم گره خورده است و گره کور شده است. باز کردن گره کور سخت است، این مشکلات مربوط با سال‌های زیاد است و ما همواره خواسته‌ایم مشکلات را با همان روش‌های قدیمی حل کنیم. ما روش‌های جدید و راهکارهای دیگر و جدید نیاز داریم.»

او گفت: «شاید تفاوت ما با دیگر کشورها در این است که دارایی‌ها و دستاوردهای خود را زیاد نمی‌بینیم. خطاب من به لایه مدیریتی آموزش و پرورش است؛ از مدیر مدرسه و بالاتر تا وزارت‌خانه، متاسفانه به داشته‌ها توجه نداریم‌.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «باور کنید که تا زمانی که نتوانیم از داشته‌هایمان استفاده کنیم، این مشکلات در آموزش و پرورش و در کشور باقی می‌ماند.»

بطحایی افزود: «من در همه سطوح آموزش و پرورش کار کرده‌ام و امروز افتخار دارم وزیر آموزش و پرورش هستم. با این تجربه می‌گویم که باید از داشته‌هایمان استفاده کنیم چون ما داشته‌های بسیار زیادی داریم. این مسائل مربوط به امروز و دیروز نیست، ما حتی این مشکلات را قبل از انقلاب هم داشته‌ایم و باید با یک نگاه جدید مشکلات را حل کنیم.»

او افزود: «امسال پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیان نسبت به دو سال پیش علی‌رغم اینکه وضع اقتصادی کشور مناسب نبود، نسبتا خوب بود اما همچنان معوقات زیادی وجود دارد.»

وزیر آموزش و پرورش به برخی از مسائل معلمان اشاره کرد و گفت: «برخی از مسائل مانند حق مناطق جنگی و اعمال مدرک تحصیلی بالاتر و ... از اختیار آموزش و پرورش و دولت خارج است؛ البته ما هم دل‌مان می‌خواهد و تلاش می‌کنیم.»

در ابتدای این جلسه هر کدام از دبیران با بیان مشکلات و مسائل مربوط به دانش‌آموزان، کلاس‌های درسی، هنرآموزان، کتاب‌های درسی، فضاهای آموزشی و کارگاه‌ها؛ مطالبات خود را با وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشتند.

وزیر آموزش و پرورش پیش از حضور در جلسه شورای دبیران، از هنرستان فنی باقرالعلوم شهر سرابله بازدید و با دانش‌آموزان، مدیر و معلمان گفت‌وگو کرد. او که یک نهال بلوط از دانش‌آموزان هدیه گرفته بود در گلخانه هنرستان یک نهال نارنج هم کاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار